Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabba upp starten i Leopard

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-03 16:30

...genom att välja startskiva i Inställningar. Det är tydligen inte valt som default.
Välj alltså startskiva och sedan tryck på starta om i startskiva-fönstret så sparas den. Startar c:a 5 sek snabbare - datorn behöver alltså inte söka startskivor

vadå? Ska man välja hårddisken eller nätverksstart?

tror han menar hårddisken annars så letar nog datorn efter nätverk den kan starta ifrån.

anyways, hårddisken var redan default på min mac...

Ursprungligen av Ipod_Lover:

tror han menar hårddisken annars så letar nog datorn efter nätverk den kan starta ifrån.

anyways, hårddisken var redan default på min mac...

Det var den på min också

Nja, det beror nog på hur många systemskivor som synts den senaste tiden... Jag har en MP med 4 skivor i; en håller mitt 10.4.11-system o en är "prova-o-pula-med-Leoparden"-skiva. Båda har vid olika tillfällen klonats till glesa skivavbilder (som varit monterade sedan), och likaså har förstås både MP:s TigerDVD o Leopard-DVD:n varit inne.

Resultat: ännu mycket värre än sajsons 5 sek.... Ett par gånger har maskinen inte startat alls förrän jag bootat den med "alt" nertryckt och sen valt startskiva manuellt. I alla fall har problemen sen försvunnit när jag aktivt valt startskiva i kontrollpanelen, precis som sajson beskriver.

Kan bero på att firmwaran (fin svengelska....) i MP:n är lätt att förvirra.... har svårt att tro att det är direkt Leopardrelaterat när det sker så tidigt i uppstarten; maskinen vet ju inte ännu vilket OS som ska gälla....

1
Bevaka tråden