Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny macbook pro

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

idag fick jag min nya mbp
dom har äntligen bytt ut min mbp 2,16 till 2,6 pga alla problem men jag fick bråka mycket för att få detta gjort samt att först ville dom bytta ut den till en 2,2 det tyckte dom att det va jätte bra byte för då fick jag en snabbare dator

2,2 GHz Intel Core 2 Duo
Upplösningen 1440 x 900
2 GB minne
120 GB hårddisk1
8x SuperDrive för skivor i dubbla lager
NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRA
jag på pekade att den nya hade bara 128 i ram på graffen
men dom tycke att det gjorde ingen skillnad
men jag kunde få en leopard osx som kompensation
men det nekade jag till och sa att jag skulle ha en
2,6 GHz Intel Core 2 Duo
Upplösningen 1440 x 900
4 GB minne
250 GB hårddisk1
8x SuperDrive för skivor i dubbla lager
NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 256 MB SDRAM
men det gick inte alls dom med på jag fick tjaffsa med dom ganska länge (dom ringde hit och dit )samtalet varade ca 2h
men jag fick min 2,6 till slut
men BARA 2,6 2gb minne samt 160 gb hårddisk
men det är ok bra att den här fungerar hoppas jag
min gamla hade dom här felen:
Slaktar batterier 3st hittills
Tömmer batterierna även om datorn locket är stängt(ps den somnar inte)
den vill inte ejeckta dvd med knappen utan måste gå in i findern och trycka ut den därifrån
datorn tvärnitar måste hålla in pw knappen
samt mycket anndra konstig heter
mvh kim

ps. jag har tre stycken 1gb minnen till salu om någon behöver ska byta till 2*2gb

det låter bra med en bättre ny macbook pro i min åsikt. tyckte du det var värt besväret? själv tycker jag du gjorde rätt och jag hade gjort samma sak själv. man ska sikta för det bästa

Kul att du fick bättre dator.

Fick du verkligen 2,6 GHz? Deras snabbaste MBP just nu ligger på 2,4.

2.6 GHz är den snabbaste. Det är ett tillval för 2280:-

ny mbp

ja jag fick en 2,6
allt verkar fungera på den också inga fläktar som brummar mm

ps,minnen kostar 150kr/st

Ursprungligen av kimmens:

ja jag fick en 2,6
allt verkar fungera på den också inga fläktar som brummar mm

ps,minnen kostar 150kr/st

Det är likadana minnen som till vanliga MacBooks, va? 200 pins, pc2-5300, 667mhz, DDR2 sdram?
I så fall är jag intresserad av två stycken stickor á 1gb, för sambon ska köpa sin macbook snart och jag vill inte låta henne sitta med 1gb.

maila mig! henke (a) henkeblomqvist.se

Ursprungligen av henkebarn:

Det är likadana minnen som till vanliga MacBooks, va?

Japp, samma minnen i alla Macbook och Macbook pro.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-03 13:03

Bra att du stod på dig om det som du ansåg att du hade rätt till. Ibland får man vara både bestämd och ihärdig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-13 00:22

@ kimmens
Vilka minnen valde du? Jag har letat efter 2GB Corsair Macminnen men ingen butik har dem än. Det finns "vanliga" Corsair ValueSelect 2GB minnen, fungerar de utan problem?

Det viktiga att inse är att parametern "Macminne" är helt och hållet fiktiv. Rent tekniskt finns det exakt noll (0) skillnad mellan ett så kallat "macminne" och ett vanligt standardminne. Ty vår ädla Mac använder också standardminnen.

Köper du alltså ett standardminne av typ PC2-5300 i formfaktorn SO-DIMM så fungerar det i din Macbook, Macbook pro, intel iMac eller intel Mac Mini. Fungerar det däremot inte, ja då är minnet trasigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-13 11:47
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det viktiga att inse är att parametern "Macminne" är helt och hållet fiktiv. Rent tekniskt finns det exakt noll (0) skillnad mellan ett så kallat "macminne" och ett vanligt standardminne. Ty vår ädla Mac använder också standardminnen.

Köper du alltså ett standardminne av typ PC2-5300 i formfaktorn SO-DIMM så fungerar det i din Macbook, Macbook pro, intel iMac eller intel Mac Mini. Fungerar det däremot inte, ja då är minnet trasigt.

Det var det jag misstänkte men det är bättre att fråga först. Tack för svaret!

1
Bevaka tråden