Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför finns det ingen bra SIP-mjukvara till os x?? *snyft*

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fram tills nyligen har jag använt det totalt värdelösa X-Lite (interfacet är gjort för att likna en riktigt telefon! hur korkat och fult som helst) som trots allt har fungerat, även om konfiguration är krånglig. Nu verkar det som att X-Lite inte funkar på Leopard p.g.a. nån bugg, och det gör inte openwengo heller för den delen. Är det nån som känner till något någerlunda användbart alternativ?

/David

Ursprungligen av daavid:

Fram tills nyligen har jag använt det totalt värdelösa X-Lite (interfacet är gjort för att likna en riktigt telefon! hur korkat och fult som helst) som trots allt har fungerat, även om konfiguration är krånglig. Nu verkar det som att X-Lite inte funkar på Leopard p.g.a. nån bugg, och det gör inte openwengo heller för den delen. Är det nån som känner till något någerlunda användbart alternativ?

/David

ajfan... funkar inte xlite på leo alltså? sorry har inte mycket att bidra med... men är isåfall på jakt efter en sip-klient jag med...(då jag enbart kommer köra voip inom kort)

hmmm skall ju komma en klient till ipod touch (om det inte gjort det redan)
kanske det gänget kan skriva om sin mjukvara snabbt för os x leo?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-03 17:14

Du kan ju testa SJPhone. Har inte själv testat det på Leopard ännu...

Ursprungligen av flojon:

Du kan ju testa SJPhone. Har inte själv testat det på Leopard ännu...

Har testat. Det är fult som stryk och jag fick det inte att funka. Möjlgit att det skulle gå med lite mer konfigurationskrångel men det var inget jag ville lägga tid på.

har inte configat xlite ännu bara tagit hem och kollat ifall programet hoppat igång och det gjorde det...(xlite@senaste katten)

1
Bevaka tråden