Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skriva £ i terminalen

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker få programmet Synergy att fungera och bland annat behöver jag skriva £ tecknet i terminalen men alt+3 blir som ett mackro istället för £...det blir 302\243 istället och då blir kommandot fel...hjälp!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-01 20:30

Jag får £ i terminalen i Leopard. Vad kör du 10.4? Vad har du för tangentbord inkopplat?

Testa att ta ner en annan terminal, t.ex. denna:
http://www.macupdate.com/info.php/id/10301/iterm

jag kör 10.4 och jag kan varken skriva £ på min G5:a eller en ny iMac 24tum med aluminiumtangentbordet.G5:an har det vanliga apple pro,sv. Håller du ner alt och trycker 3?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-01 22:47
Ursprungligen av Firechild:

Håller du ner alt och trycker 3?

Japp, funkar på MacBook Pro med 10.5. Blev det samma i iTerm?

Ursprungligen av Jetwash:

Japp, funkar på MacBook Pro med 10.5. Blev det samma i iTerm?

Nej, det blev ett stort L istället...och det funkade inte heller.

Efter att ha surfat runt på nätet så verkar det som om detta är ett känt problem. Är det någon här som kan skriva £ i terminalen på 10.4.x ?
Det har inte att göra med tangentbordet, har testat ett Logitech divorno nu också och även att använda teckenpalett och skriva på det samt att kopiera in ett £ från textredigeraren utan framgång. Snacka om irriterande.

Bump...kan fortfarande inte skriva £ i terminalen, hjälp någon?

Kan inte skriva £ i terminalen på 10.4.10 oavsett tangentbord,kopiera/klistra osv. £ blir \302\243 Hjälp!

Bump...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-18 23:35

Prova att skapa en ny användare och testa om du kan skriva det tecknet i Terminalen då.

1
Bevaka tråden