Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inmatningsproblem i Messenger

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-12-30 00:52

Nu vet jag inte om jag skriver i rätt forum, men det här är väll ett problem som kan dyka upp lite vartstans, dock upplever jag det bara i Microsoft Messenger.
Ibland så får skrivrutan panik och alla bokstäver jag skriver blir översatta av nästa bokstav. Typ som insert på ett pc-tagentbord. Men insertknappen finns ju inte? Har en MacBook. Hur i hela gör man för att aktivera och avaktivera insert?
Förut har det hänt nångång ibland men nu ikväll typ 4 - 5 gånger :S

Sen en annan sjuk grej som har hänt är att Caps och Numlock har aktiverats utan att jag tryckt på dom. Samtidigt! Så för att kunna skriva normalt så var jag tvungen att aktivera dom. Krävdes en reboot för att lösa det. Hände en polare i skolan samma sak. :S Nån som vet vad det kan bero på?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-30 02:34

Har du en MacBook (Pro)? Har du isf installerat tangentbordsuppdateringen som släpptes för ett par dagar sen?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-12-30 02:39

Nope inte pro. Men jag installerade nån uppdatering för mb och mbp häromdagen. Läste inte så nog vad det var brukar installera alla uppdateringar.

Den här "insert" grejen har hänt mig också ett par gånger de senaste veckorna. Väldigt skumt. Jag kör också MSN Messenger så möjligen är det isolerat till bara det programmet. Ingen aning vad som orsakar det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-11 00:08

Det händer mig när jag markerat ett textavsnitt i skrivfältet jag ska radera och sen råkar dra muspekaren "förbi" hela texten och utanför messenger-fönstret. För att avhjälpa blir jag tvungen att hålla ned knappen och dra-markera inne i skrivfältet, då blir saker normala igen.

1
Bevaka tråden