Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer uTorrent för Mac?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-29 23:41

Hej!

Som dom flesta macbittorrent användarna vet så finns det en "privat beta" lanserad av "uTorrent for mac" ute. Det finns vissa online magasin som har testat det och har screenshots av dmg. fönstret osv.

På senare tid så har det varit problem med utvecklare och programerare till just utorrent for mac enligt http://forum.utorrent.com/. Jag har själv ställt frågor där angående releasen av utorrent, men har inte fått något riktigt svar.

Är det någon har på 99 som vet någonting om en public beta, eller release av utorrent eller är man tvungen att använda transmission för resten av sitt liv för att azureus tar för mycket cpu?

Mvh
Sverker

Alltså, den blir klar när de lyckats med att få klart den. Det är inte lätt att skriva program direkt, inte som att skala banan Public Beta lär dröja ett tag.

Vad jag vet så har de funnit ny programmerare och har gott om betatestare. Låt dem ta sin tid, de är ändå inte skyldiga att bli klara med programmet överhuvudtaget -det är ett gratisprogram.

Azureus tar inte så värst mycket CPU nu för tiden tycker jag, mest minne som den vill norpa.

Ursprungligen av apple4ever:

Alltså, den blir klar när de lyckats med att få klart den. Det är inte lätt att skriva program direkt, inte som att skala banan Public Beta lär dröja ett tag.

Vad jag vet så har de funnit ny programmerare och har gott om betatestare. Låt dem ta sin tid, de är ändå inte skyldiga att bli klara med programmet överhuvudtaget -det är ett gratisprogram.

Azureus tar inte så värst mycket CPU nu för tiden tycker jag, mest minne som den vill norpa.

Du verkar ta det här väldigt personligt, är det nån speciell anledning till det?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-12-30 13:19
Ursprungligen av tiger leap:

Du verkar ta det här väldigt personligt, är det nån speciell anledning till det?

Oj, det var en intressant tolkning. En jag inte skulle göra, iaf

Jag kör BitTyrant (azureus), har jag matat min dator med 2 GByte RAM kan jag ändå använda det ibland...

Ursprungligen av tiger leap:

Du verkar ta det här väldigt personligt, är det nån speciell anledning till det?

Någon speciellt personlig anledning är det väl inte Jag tycker bara det verkar jobbigt för utvecklarna när de kämpar och kämpar med att få färdigt något samtidigt som folk tjatar på dem.

Sverker var inte tjatig dock, men kollar man på forum och så som är ämnade för support för olika gratisprogram så ser man oftast rätt många trådar som liknar: "Men, blir det klart nån gång eller? Så j™vla svårt kan det la inte vara? Kom igen, bli klara nångång!"

Tack Herren för freeware O:-) men man måste ju förstå att det är sådant som folk utvecklar som hobby och inte obligation. Jag kan inte programmera mer än lite grann i Assembler, men de saker jag är bra på tycker jag är jobbiga att utföra när folk tjatar på mig och frågar om det är klart snart. Man blir stressad och kan inte tänka i rätt banor.

Hoppsan, nu blev det ett lång och ovanligt seriöst inlägg... :"> sorry.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-30 11:40

Transmission funkar iaf. bra för mig. Ser inte att jag behöver något annat program. Varför är "my"torrent så bra?

Ursprungligen av buuyuu:

Transmission funkar iaf. bra för mig. Ser inte att jag behöver något annat program. Varför är "my"torrent så bra?

menar du "micro"torrent?
iaf, det är litet, snabbt och många funktioner. Jag tror nog det är vad han tycker.

Vad jag har läst tror jag dock att uTorrents utveckling har stannat upp.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-30 14:55
Ursprungligen av Ipod_Lover:

menar du "micro"torrent?
iaf, det är litet, snabbt och många funktioner. Jag tror nog det är vad han tycker.

Vad jag har läst tror jag dock att uTorrents utveckling har stannat upp.

Japp, samma sak.

håller med dig, jag har själv utvecklat några småprogram. därav tex en webbläsare som jag senare la ner då inte mycket intresse fanns xD. programmet låg på bara några hundra kb.
men som jag gjorde var ju att inte säga något om programmet förrän jag hade fått ut en beta till användarna vilket då gjorde att jag inte fick massa tjat av de som var intresserade hur det gick. Programet själv var som om en rejäl nerbantad version av internet explorer som blockade automatiska pop-ups och riktigt snabb som byggdes i visual basic 2003 tror jag.

så mitt tips till de som gör egna är att ta er tid på er och låt kanske om ni vill låta användarna veta att du bygger på något, men inte vad för något

Senaste jag såg någon information om uTorrent till Mac var att det är nedlagt då utvecklarna hoppade av från projektet.

Citat:

Looks like it’s dead again. The developer resigned, so until we get a new one, the mac port is halted.

Well, we’re already searching for a new developer, so keep your hopes up. I wouldn’t expect anything for another month or so, though, as BT is a bit busy with the DNA client right now.
Sorry to disappoint.

Men vem vet

Ursprungligen av acidflash:

Men vem vet

Jag följer iaf denna tråden för att se vart det bär hem, och det verkar som om det sakta går framåt. I november sa de iaf att de hade fått tag i en ny utvecklare.

http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=985&p=5

Ursprungligen av apple4ever:

Jag följer iaf denna tråden för att se vart det bär hem, och det verkar som om det sakta går framåt. I november sa de iaf att de hade fått tag i en ny utvecklare.

http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=985&p=5

Okej, då har jag missa det. Jag vet inte när den information som jag sa var daterad. Men den lär ju vara äldre än november.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-30 18:00

Jag kör Xtorrent. Funkar bra.

Yes!!

ursäkta en oinsatt, men hur mycket bättre än allt annat är utorrent? oCh varför?

Med tanke på hur mycket transmission har förbättras på sistone, så tror jag att transmission och utorrent kommer vara ungefär likvärdiga när utorrent väl släpps. Speciellt nu efter releasen av clutch.

  • Medlem
  • 2008-01-03 12:25
Ursprungligen av Patric08:

ursäkta en oinsatt, men hur mycket bättre än allt annat är utorrent? oCh varför?

För mig är det bästa med microtorrent det utmärkta stödet för flera trackers. Att hantera och lägga till flera källor i Transmission går inte och i Azareus tycker jag det är sjukt knöligt.

Har nån nåt tips om en klient som har en vettig hantering av multipla trackers?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-31 13:01

Här har du en klient som är så lik uTorrent man kan bli utan att kallas för uTorrent (både funktionsmässigt och utseendemässigt) http://deluge-torrent.org/

Annars är Transmission (transmission.m0k.org) det bästa för Mac enligt mig...

mvh
b0bben

Det jag saknar som uTorrent har är en vettig RSS läsare som är inbyggd så att man inte behöver ha extra program.

  • Medlem
  • 2008-01-03 09:17
Ursprungligen av acidflash:

Det jag saknar som uTorrent har är en vettig RSS läsare som är inbyggd så att man inte behöver ha extra program.

Fast, det är väl egentligen inte helt logiskt att ha en RSS-läsare just i ett Torrentprogram? Det är väl snarare naturligt att baka in RSS i webbläsare eller mailklienten (vilket är fallet med såväl FF, Safari som mail 3)?

Ursprungligen av FrrH:

Fast, det är väl egentligen inte helt logiskt att ha en RSS-läsare just i ett Torrentprogram? Det är väl snarare naturligt att baka in RSS i webbläsare eller mailklienten (vilket är fallet med såväl FF, Safari som mail 3)?

RSS-läsaren medgör automatisk nedladdning av nya torrents som släpps regelbundet. Typ... podcasts... eller annat.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-01-04 02:08
Ursprungligen av Leftrustle:

RSS-läsaren medgör automatisk nedladdning av nya torrents som släpps regelbundet. Typ... podcasts... eller annat.

Vore det inte snyggare med att en torrent i en rss-feed skickas med ett event till bt-klienten? Eller går det inte att märka upp datat på det sättet?

uTorrents fördelar idag är väl mest att den inte är bannlyst från en del ställen, samt att den har stöd för kryptering. uTorrent är mycket bekämare tycker jag också av någon anledning, många inställningsmöjligheter gör mig bekväm....

Jag har inte testat senaste versionerna av Transmission än eftersom jag kört med Azureus för de få torrentfiler jag använt detta året, Vuze är rätt schysst också.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-02 14:50

Jag vill påpeka att uTorrent borde uttalas "my"Torrent, inget annat.
Trivia, men vafan...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-01-03 03:34
Ursprungligen av Ipod_Lover:

menar du "micro"torrent?
iaf, det är litet, snabbt och många funktioner. Jag tror nog det är vad han tycker.

Vad jag har läst tror jag dock att uTorrents utveckling har stannat upp.

Ursprungligen av monotux:

Jag vill påpeka att uTorrent borde uttalas "my"Torrent, inget annat.
Trivia, men vafan...

Oklart, jag trodde oxå microtorrent först, då tecknet används för just mikro.
Men å andra sidan heter det ju my.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-03 03:44

När jag läste en forskningsmetodskurs räknade vi en del statistik, och där hette det my (och i LaTeX heter den också my)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-08 23:35

Jag har hittat bitrocket (http://www.bitrocket.org/).
Det är ganska bra faktiskt, har support för RSS och att söka i själva programet och har ett utseende som liknar utorrent och azureus där det är ett heltäckande fönster i alla fall. Problemet är att det är i betastadiet och laggar satan, kraschar osv. Sedan kan man inte välja vilka filer man vill ladda ner, finns ingen kryptering etc.

Looks promising though

EDIT: Deluge ser riktigt bra ut, men själva linux-looken kanske inte passar in på leopard. Men jag tänkte köra Web-UI på min ubuntu-server hemma

uTorrent för Mac är lite som Jesus, alla pratar om den men ingen har sett den O:-)

Ursprungligen av mauserman:

uTorrent för Mac är lite som Jesus, alla pratar om den men ingen har sett den O:-)

Och alla väntar på hans ankomst!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-14 16:34

Nått nytt ang detta?

Jag undrar verkligen om det verkligen läggs ner nåt arbete alls på den, jag hittade en post i uTorrent-forumet från 2005 där någon frågade när Mac-versionen kommer, jag menar, det kanske inte ens finns ett bittorrent-system kvar när den är klar. Jag tycker det känns lite oseriöst faktiskt. Tacka vet jag Transmission, den uppdateras i alla fall.

Bevaka tråden