Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Länkar till gamla 99mac.se-trådar fungerar inte längre

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Folk har klagat på att interna 99mac-länkar i en av mina gamla trådar inte längre funkar i denna tråds post #4: http://www.99.se/datalagring-lagringsmedia/229792-tips-pa-bra-extern-hdd.html

Länkarna som inte funkar ligger i post #2 här: http://www.99.se/datalagring-lagringsmedia/98928-extern-hd-koeprad-till-ett-blabaer.html

Jag har för mig att dessa och andra gammellänkar (från 99mac-tiden) har funkat även efter övergången till 99.se. Är det ett nytt problem eller har jag bara inte upptäckt det förut? Eller ligger felet bara hos mig och den klagande trådpostaren?

En tillfällig lösning är att se på ID-numret i adressen till sidan man vill åt och kopiera in den i den adress man är på för tillfället så kommer man att komma till rätt tråd.

Det är en effekt av att någon tyckte att 99mac.se skulle gå till 99.se/mac/

Personligen ser jag hellre att gamla länkar fungerar. Vad tycker ni?

Men visst har det funkat en period även efter övergången? Eller går tiden helt enkelt så fort? (Jag har bestämt för mig att jag sett gamla 99mac-länkar automatiskt blivit 99-länkar när jag klickat i gamla trådhänvisningar...) Eller har det skett _två_ övergångar: 99mac.se -> 99.se -> 99.se/mac?

Ursprungligen av johan_tanying:

Men visst har det funkat en period även efter övergången? Eller går tiden helt enkelt så fort? (Jag har bestämt för mig att jag sett gamla 99mac-länkar automatiskt blivit 99-länkar när jag klickat i gamla trådhänvisningar...) Eller har det skett _två_ övergångar: 99mac.se -> 99.se -> 99.se/mac?

Ja, jag fattade det som så på Martin att det var en senare grej det här med 99mac.se -> 99.se/mac/. Förut var det bara en omdirigering av domännamnet och då fungerade alla gamla länkar (dvs 99mac.se -> 99.se). Men sedan hade det varit önskemål, vet inte det finns en tråd om det eller om det bara varit vid sidan av, att ändra, tyvärr.

Jag föreslår att vi ändrar tillbaka.

1
Bevaka tråden