Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynotevaka i Umeå - tisdag 15 januari 2008

Tråden skapades och har fått 108 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tror man kan få sig en öl på Great wall också, men Rött är nog trevligare om man ska sitta och mysa.

Förresten så har vi ett frågetecken; Petter. Han ville inte binda sig på något vis. Jag tror han tycker det låter sjukt nördigt. Jag och Johan får köra lite sweet talking med honom på jobbet fram till den 15:e.

Jag sätter 1:- på att han kommer.

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-01-08 00:03

Räkna in mig med på ett B.
ingen mat men gärna en öl.
hur ser det ut med chips o dippa till vakan?

Ursprungligen av thor:

hur ser det ut med chips o dippa till vakan?

Good point, vi kanske skulle ordna lite organiserat tilltugg? Tidigare har det varit upp till var och en att ha med sig snacks.

  • Medlem
  • 2008-01-08 08:52

Jag är B. Alltid hungrig och törstig. Jag siktar på 18.30 på Rött.

Snacks? Jag kan köpa en säck ostbågar, t ex. Ja?

Ska vi se "Hackers"?

Jag kan nog ordna så 99.se sponsrar med lite snacks.

Jag tror Hackers, Takedown, Antitrust, Johnny Mnemonic och Triumph of the Nerds nämndes förra gången.

Jag skulle gärna rösta bort Hackers. Den är bara för mycket

  • Medlem
  • 2008-01-08 16:08

Staed: Du kan ha rätt i det. Eller The Net med Sandra Bullock. Haaa.

Jag funderar fortfarande på pyssliga aktiviteter i väntan på stevenoten, men jag har ännu inget gediget förslag.

  • Medlem
  • 2008-01-08 16:34

Det här då? Hittat via Hardmac: One thing is sure: it should be an interesting Expo, and there's one fact that strongly hints at this: Apple has invited the European media to a live broadcast of the Keynote session, in the BBC TV Studios. If I remember well, last year's Keynote didn't get the satellite treatment, so...

Detta är tydliga tecken på överpepp, men jag kunde inte låta bli att smaka på tanken att någon skulle känna någon som hittade en hemlig länk till the actual live feed.

Ursprungligen av lufra:

Detta är tydliga tecken på överpepp, men jag kunde inte låta bli att smaka på tanken att någon skulle känna någon som hittade en hemlig länk till the actual live feed.

Grejen är att vi skulle behöva kapa en satellit eller något i den stilen för att få den där sändningen eftersom det inte är något som går över nätet och mig veterligen är det nog ganska svårt att lösa, men visst vore det fräckt

Alla verkar inne på att träffas på Rött först. Därför gör vi såhär:

Vi träffas på Rött från 18.30 och framåt. Vi går därifrån *tidigast* 20.00, kanske senare beroende på hur trivsamt vi har det. Kvällen blir ändå rätt lång, så vi kanske blir kvar på Rött till 21-tiden eller senare.

Det betyder att vi inte sätter ut någon tid då vi garanterar att vi är på plats i Bio Abelli. Den som *inte* vill komma till Rött först får helt enkelt ringa någon av oss och kolla om vi är kvar på Rött eller har gått till Bio Abelli. Jag kommer att lägga ut några nummer här i tråden senare.

Vad tror ni om det?

  • Medlem
  • 2008-01-08 16:53

Satellit? Jamen har inte Västerbottens museum sånt? För, jaa, etnologikonferenser och sånt?

Oh, the wait! Adrian, det låter som en bra plan.

Låter bra.

Haha. Etnologikonferenser...

Museet har tyvärr bara en satellit uppe för tillfället, och den är upptagen med att räkna stenar i ett röse i Vilhelmina.

  • Medlem
  • 2008-01-08 16:57

staed: no shit?

staed: du glömmer satelliten för mind control som skall övertyga alla om att gamla saker är bra.

Ooops. Sa jag det där högt? Never mind...

Första inlägget är helt omskrivet nu! Hur når vi ut till övriga macfrälsta i Umeå? Det finns ju en del som brukar komma på träffarna men inte alltid hänger på forumet...

  • Medlem
  • 2008-01-08 17:36

Jag har alltid anat en konspiration bakom museiverksamheten.

  • Medlem
  • 2008-01-09 12:19

Hoho! Det här ska bli tokroligt!

Adrian: Jag kan försöka sprida det i Apple on Campus-montern nästa vecka om vi vill?

Ursprungligen av samul:

Adrian: Jag kan försöka sprida det i Apple on Campus-montern nästa vecka om vi vill?

Det är ju ingen självändamål att bli så många som möjligt, men träffar du på någon riktig macnörd som tycker det verkar vara en kul grej så är det bara att bjuda in, alla är välkomna.

Hänvisa till den här tråden för mer info och gärna att man anmäler intresse innan, så vi har lite koll på hur många vi blir.

  • Medlem
  • 2008-01-09 13:54

Såklart, ser att det jag skrev ser ut som massanmälan

Jag ska se om jag träffar någon halv-die-hard-mac-person.

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-01-09 17:44

Såg att jag inte stod med på den uppdaterade prel. listan. anmäler mig än en gång då, ses på Rött, har kanske en nörd eller två jag få att följa med.

Ursprungligen av thor:

Såg att jag inte stod med på den uppdaterade prel. listan. anmäler mig än en gång då, ses på Rött, har kanske en nörd eller två jag få att följa med.

Min miss, men Markus rykte in och la till dig på listan ser jag.

  • Medlem
  • 2008-01-10 14:33

Jag hajar inte om de här snubbarna påstår att de får tillgång till den där satellit-live-sändningen jag tramsade om ovan. Och vad de menar med "21.30 QuickTime-filmen läggs upp (gissningsvis)".

Antingen är de tids- och traditionsoptimister (dvs att apple.com lägger ut en quicktimeström åtkomlig för allmänheten) eller så... eller så rippar de liveströmmen och lägger ut själva? Skulle det kunna innebära att vi inte måste trängta och önska till kl 03?

Ursprungligen av lufra:

Jag hajar inte om de här snubbarna påstår att de får tillgång till den där satellit-live-sändningen jag tramsade om ovan.

Jag känner till de som står bakom sidan, har hjälpt till med lite reklam för keynote.se (genom att lägga in det som nyhet på 99.se/mac). Vad dom gör är att dom är flera personer som bevakar den hetaste liverapporteringen på nätet, på irc, på webben osv, och så sammanställer dom det på svenska, så man bara behöver följa deras rapportering i sin tur.

Ursprungligen av lufra:

Och vad de menar med "21.30 QuickTime-filmen läggs upp (gissningsvis)".

Det är bara en gissning från deras sida. Keynote-slut + 2 timmar, typ. Som vi vet så tog det längre tid för ett år sedan (det var väl framåt halv tolv som den kom ut?) och ännu längre tid vid WWDC i somras. Jag tror 21.30 är optimistiskt, men förhoppningvis blir det före elva i alla fall.

  • Medlem
  • 2008-01-10 15:33

Okej, right.. Stigande pepp... Tuesday Night On My Mind.

Jag dyker också upp på både mat/dryck och keynote. Ska bli riktigt roligt!

Ändrade planer för min del. Jag landar på Umeå Flygplats med typ sista flyget. Så jag blir *väldigt* sen. Jag har Samuls mobilnr sedan tidigare (oxå Keynote?) och jag testar att ringa när jag landar.

  • Medlem
  • 2008-01-12 12:53
Ursprungligen av MagnusB:

Ändrade planer för min del. Jag landar på Umeå Flygplats med typ sista flyget. Så jag blir *väldigt* sen. Jag har Samuls mobilnr sedan tidigare (oxå Keynote?) och jag testar att ringa när jag landar.

Utmärkt. Gör så!

  • Medlem
  • 2008-01-12 12:54

Jag kan meddela att Apple on Campus kommer bjuda på läsk, snacks och tilltugg under kvällen!

Min chef tyckte spontant att det var ett utmärkt och mycket roligt upplägg vi hade för Keynote-vaka.

Ursprungligen av samul:

Jag kan meddela att Apple on Campus kommer bjuda på läsk, snacks och tilltugg under kvällen!

Schyst, då har vi två sponsorer för snacks, hade redan raggat 99.se som sponsor

Ursprungligen av rhesus:

Ok, sätt upp mig på listan.

Fixat!

Bevaka tråden