Isight slutade fungera efter leopard

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äger en 17´inte core duo iMac. Installerade precis Leopard på den, en arkivera och installera, och efter den så funkar inte isighten i datorn. Vare sig i photobooth eller i ichat.

Jag har testat att
- Uppdaterat till 10.5.1
- reparera behörigheter
- ladda ner 10.5.1 separat och installerat
- uppdaterat firmware

och reparerat behörigheter om och om igen

Vad har hänt?

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-25 15:12

Jag vet inte vad som kan vara fel. När du skriver att du har uppdaterat firmware, är det för iSight:en? Om inte, prova att installera iSight updater 1.0.3 från Apples hemsida. Kan inte skada.

Återkom och berätta om det hjälpte.

Reisan; Den är ju från 2005, du tror inte den updaten ligger med i Leopard från start?
Dessutom fanns inte leopard 2005 heller, så jag vet inte vad den skulle göra faktiskt...

However; min iSight har inte slutat fungera, men kvalisorten på bilderna har blivit rejält mycket sämre, som att kameran blivit sämre iom Leopard...

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-26 00:00
Ursprungligen av RockyMontana:

Reisan; Den är ju från 2005, du tror inte den updaten ligger med i Leopard från start?

Ja, jag såg också det. Förmodligen är det senaste uppdateringen för iSight sedan de sluta sälja. Nåt strul med mjukvaran måste ha skett vid Leopardinstallationen. Kanske rättar denna uppdateringen till det som gått snett. Skadar inte att testa.

Jag får heller inte iSighten (inbyggda) att fungera i min iMac som släpptes i slutet av december 2006.
Har testat både iChaten och Photo Booth.

jag har inte problem med att få den att fungera, dock lite förbryllad över att text blir bakvänd? är det normalt?

/klarabara

1
Bevaka tråden