Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vaknar ej ur vila - Leopard

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-12-23 17:50

Jag har nämnt i en annan tråd att det har hänt mig, men nu har det hänt 4 gånger till.
Datorn går i vila och går sedan inte att väcka. Vet föresten inte om det är "vila" för dioden pulserar inte utan lyser vääldigt svagt. Stänger jag locket så tänds den skarpt. Öppnar jag sedan så återgår den till svagt lyse - om man ens kan kalla det lyse.

Det har blivit så här sedan jag installerade Leopard. Det blir inte så här varje gång - utan bara ibland. Jag tror det har hänt de gånger jag låtit datorn så länge...

Någon som har en idé om varför det här händer och/eller har någon idé om hur man kan rätta till det? Vill helst inte installera om leoparden igen.. Har precis ställt in och installerat allt samt fått en skön ordning...

Har en MBP CD 2.0

Edit: Nu verkar det hända varje gång... Undrar om det har med något speciellt program att göra. Eller den externa disken.

Senast redigerat 2007-12-23 18:50
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-12-23 22:24

Undrar om det inte har med programmet Azureus att göra... Nu har den gått i vila och vaknar normalt två gånger sedan jag stängde av det... Dock så gorde den inte så med Azureus i Tiger.. hmmm.

Matrix: Httade inget på den sidan som verkar kunna hjälpa mig.

Om du misstänker Azureus så gå in i Systemmeddelanden och lusläs vad datorn vaknade av vid den tidpunkten.

1
Bevaka tråden