Reflexfri eller glänsande skärm?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-22 16:31

jag är på väg att köpa en mac pro men så blev jag tveksam när det skärmen skall välja Reflexfri eller glänsande skärm ?:tveksam:

Vad gäller Mac Pro Så har den ju ingen skärm. Menar du MacBook eller iMac kanske?

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-22 16:49

Antar också att du syftar på en MacBook, MacBook Pro eller en iMac. Jag vet inte för- och nackdelar med glänsande kontra matt skärm. Men det handlar mycket om smaksak också. Det bästa jag kan rekommendera är att du går in till en återförsäljare och kollar på de olika typer av skärmar, så att du får se hur det ser ut. Svårt att veta även om folk tycker bu eller bä med det ena eller det andra.

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-22 18:28

Ämnet har redan diskuterats i stor omfattning i andra trådar.

reflexfri .. därmed basta ...

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-24 09:27

Glansig, tveklöst.

jag fick veta att reflex-fri återger färgerna mer korrekt än glänsande. mindre saturation eller vad det var...det gjorde att jag valde den reflexfria, jag är industri-designer så...

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-24 19:01

Som du ser, så är smaken delad angående om det ska vara glossy eller matt skärm. Jag rekommenderar återigen, besök en återförsäljare och testa båda varianterna och avgör vad som passar dig och ditt behov bäst.

• Medlem
  • International user
  • 2007-12-28 21:50

stämmer det att glossy innebär att det inte går att kalibrera skärmen med hjälp av en såndär dosa man hänger på?

1
Bevaka tråden