Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera fjärrhögtalare på 1 airport express

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man koppla in flera fjärrhögtalare på en airport express?

Men högtalarna:
http://www.fireant.se/ FA-003
Kan man koppla in denna med trådlöst samtidigt som man "linear" in en annan stereo med 3,5 mm-pluggen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-20 16:08

Med en 3,5mm grenkontakt går det att ansluta flera aktiva högtalare till en airport express. Det blir ju mer kabeldragning och det kan säkert uppstå störningar eller distorsion, men jag har en kompis som kör så och hon är nöjd.

Jag vet inte vad du menar med "linear in".

Ja, att lajna in, är helt enkelt tekniskt dumsnack för att koppla in med sladd, typ. Vad jag är ute efter är att koppla in en med sladd och en annan med radiovågor eller vad det nu kan tänkas vara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-20 16:22

Vet inte hur du tror att de där högtalarna funkar men vad jag kan läsa så är det bara att de har strömgenomföring så du kan koppla in din AX i baken på den, men den tar inte emot airtunes trådlöst vad jag kan läsa mig till.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-03 21:31

Kan man alltså spela musik på högtalarna i datorn samtidigt som det spelas på fjärrhögtalare?

  • Medlem
  • 2008-01-03 21:40

Japp.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-04 13:12
Ursprungligen av Baron:

Japp.

Sweet. Nu ska jag dammsuga beg-marknaden på AE. Hade usb-porten haft stöd för hårddisk hade det varit galet grymt.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-10-28 20:22

Fortsätter på denna gamla tråd. Nu när man har flera Airport Express, går det att få dem att spela musik bara i det rummet jag är och sen tystna automatiskt när jag går där ifrån, säg genom att jag bär med mig en iPod Touch?

  • Medlem
  • 2009-10-28 20:49

Skulle inte tro det. Kan man ens spela musik på en AE från en Touch?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-10-28 21:10

Har ingen Touch än, kanske inte är läge att köpa någon då.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-28 21:47

Om man har en touch kan man ju alltid köra programmet "Remote" som finns i appstore och ansluter till en befintlig mac/pc som kör iTunes. Layouten ser precis ut som i iPoden då man får fram all info om låtar precis som om dom skulle ligga i ens touch/iPhone.
I Remote kan man också välja vilka högtalare musiken skall strömma till (via iTunes datorn då).

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-10-28 22:36

Det är ett steg i rätt riktning helt klart. Ska titta närmare på Remote.

1
Bevaka tråden