Kvitto från AppleStore?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag beställde iLife från AppleStore igår. De frågade om mitt kortnummer och av en händelse råkade jag passera kontoret 17:15, då UPS snubben var där för att leverera paketet...!!

Allt gick så himla fort och jag vet inte om de dragit pengar från kontot... men det har de säkert.

Nu inser jag att jag inte fått något kvitto. I paketet låg bara leveransbeskedet. Alltså, vad som finns i paketet.

Jag MÅSTE ha kvittot för bokföringen...

Kvitto från Applestore får man bara via mail. Det heter "your invoice" + ordernumret. Har för mig att det kan ta lite tid ibland. Så ha lite tålamod, och skriv sedan ut det.

Ja... man kan ju undra varför dom inte kan antingen lägga ner det i kartongen. Det gick ju bra med följesedeln... Alternativt skicka kvittot med e-post.... lite fortare...

För AppleStore går tydligen saker snabbare med fysisk post än med e-post!

Dom är nog troligen rätt ensamma med just den modellen...

Jag ska nog inte handla mer av dom. Jag har läst lite på forumet. Det där med UPS verkar onödigt krångligt. Bättre då med InWarehouse eller Dustin som lämnar paketen på postkontoret.

Det kommer även ett kvitto i den fysiska brevlådan ett par veckor efter leverans eller så.

• Medlem
  • Överallt
  • 2007-12-20 09:49

Då går att skriva ut fakturorna direkt ifrån webshoppen.

Konto -> Beställningsstatus -> Visa beställningsinfo -> Skriv ut alla fakturor

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-21 21:48

Kvittot som man får i mailen ser ju ut som skräp också, allt står huller om buller, inga ordentliga spalter eller så, gräsligt!

Ja... Jag fick mitt kvitto med e-post idag. Det var ingen vacker läsning, det är riktigt, men det funkar för bokföring. Det är inte så noga. Jag har dock inte kollat kontot, men pengarna har väl dragits...

Dock var det ingen moms på frakten... det verkade lite skumt...

Jag ska inte handla av dom igen. Dock, jag gillade det snabba svaret i telefonen, den supersnabba leveransen, betalningen och kvittot... men det där med UPS skulle kunna bli exakt hur jobbigt som helst. Jag hade ren tur att jag bara av en händelse råkade passera kontoret samtidigt som UPS budet letade efter mig!

Bättre då med posten.

konstigt, ringde dom inte dig innan och kollade så du var där?

Det gör dom alltid med mig.
Ringer ett tag innan och kollar så man är på plats!
eller att någon är på plats

Det beror helt på vilken budfirma och utkörare det är. Vissa ringer i förväg, andra kommer klockan 13 varje vardag i en vecka utan att lämna så mycket som en post-it på att de varit där, medan det även finns de som bara lämnar prylarna och sedan sticker.

Klydd med Applestore och TNT...

Tjena min gamla Macbook fick hårdvarufel för tredje gången på samma ställe, så jag reklmerade datorn och fick en ny hemskickad. De har dock inte hämtat den gamla än och nu har det gått 2 veckor snart. TNT ringde mig en gång och de skulle mejla fraktlappar så jag kunde förbereda ett paket som de skulle hämta dagen efter. De mejlade aldrig något till mig, det dök inte upp någon chauför och de har inte kontaktat mig igen. Jag har varken tid eller ork att ringa och jaga dom för att dom ska göra sitt jobb. Så hur länge ska datorn ligga hos mig innan jag får behålla den som kompensation för allt klydd?

1
Bevaka tråden