Skrivbordsbakgrund ändrar sig själv

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-12-19 21:17

Jag har kört med Leopard snart en vecka. För det första så har det låst sig 3 gånger så jag har varit tvungen att boota om. Men antar att man får tåla sådant så här i början..(?)

Idag hände dock en skum grej. Datorn hade gått i vila. Det var sedan helt omöjligt att väcka den, så jag fick starta om burken. När jag kommer in i Leopard igen så ser jag till min stora förvåning att bakgrundsbilden är ändrad till den gamla Panther-varinaten med blåa "swishar" (har alltid haft Leopards rymdvariant innan).

Nåogn annan som har upplevt det här eller har någon bra fundering på hur det kan bli så här?

Hoppas verkligen de här grejerna är övergående för både Panthern och Tigern har jag kört i princip helt buggfritt. Tror aldrig förr jag varit med om att OSX har låst sig helt och hållet - faktiskt.

I överigt gillar jag Leopard skarpt.

Jag kör MBP CD 2.0

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-19 21:42

Hm, vet inte vad felet är. Men hur gick du över till Leopard, körde du Uppgradera eller Radera & installera eller Arkivera & installera? Kanske kan det göra gott att installera om Leopard? Har du kört alla uppdateringar via Programuppdateringen?

• Medlem
  • Växjö
  • 2007-12-19 21:52

Jag körde radera och installera. Vore skönt att slippa göra om det..
Jag har inte gjort den senaste security-uppdateringen.. Drar ner den i skrivande stund.

1
Bevaka tråden