Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express kastar ut mig

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-19 00:52

Glad i hågen köpte jag mig en Airport Express i somras, vilken har fungerat lysande — fram till igår. Jag har använt den som trådlös router (den enda i min lilla etta) så det är inget stort nätverk det handlar om.

Igår var jag tvungen att koppla ur den en kort stund för jag behövde väggkontakten till annat. När jag kopplade in den igen fungerade allt som vanligt en kort stund, sedan tappade MacBooken kontakten med routern. Efter en halv minut återfinns kontakten, för att försvinna igen någon minut senare. Jag har både hard-resetat och factory-resetat Expressen. Efter factory-reseten fungerade den en längre stund, någon halvtimma, för att sedan återgå till att tappa kontakten.

Så frågan är: är det någon som vet vad som kan vara fel? Eller är det Applesupporten som gäller? Tack!

Kan vara externa störningar eller någon inställning i din mac.

Kollat om saker som val av kanal etc står på "Auto", då kan det få fnatt emellanåt.
Ju mer du kan få "fast" och låta bil att fladdra hjälper till att lokalisera problemet.
Kollat firmware? Kanske kan den uppdateras.

Jag har en Netgear och kunde uppgradera den sju versioner eller nåt sånt när jag gav mig på den efter den stått på bordet och krånglat emellanåt ett par månader.

Kan vara att små gnomer har flyttat in i fanskapet när du vände kontakten uppochner när du stack in den andra gången...AppleSupport har joniserad anti-Gnome-Spray som de använder

1
Bevaka tråden