Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt borta efter att batteriet tagit slut

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Batteriet i min sambos iBook G4 tog slut och allt slocknade, sen när hon startade upp den med schladden ikopplad så var alla mail, alla kontakter i adressboken och alla bokmärken i Firefox borta. Inga program eller bilder etc. är borta. Någon som har en aning om vad som har hänt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-18 09:51

Sånt där ska inte försvinna bara för att batteriet tar slut. Ni har inte råkat gå in som fel, eller en ny användare?

Jag tänkte det jag också, eftersom hon blev tvungen att skapa ett helt nytt konto i mailen, men inte...det hade väl varit tomt på skrivbordet om hon loggat in som någon annan användare?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-18 11:15

Kan ju vara att den precis höll på att skriva i Mails inställningsfil och den blev korrupt. Sen när du startade så trodde den inte att du hade några mail utan skapade ett nytt konto.
Är det så kan dina mail ligga kvar i mailmappen.

Det låg kvar mail i mappen, nu har jag inte kollat själv så jag vet inte om allt fanns där och om alla bookmarks var kvar i firefox. Jag återkommer när jag har kollat upp.

1
Bevaka tråden