Jag har installerat Windows XP x64 på en VMWare Fusion-maskin. Där har jag installerat Office 2007 och Visual Studio 2008 beta 2 (orcas).

Jag försöker köra ASP.NET WebApplication-projekt på denna maskinen, men det vägrar att fungera. Jag får följande fel:

"WebDev.WebServer.exe har stött på ett problem och måste avslutas."

Vid något tillfälle har jag även fått upp någon form av exception i visual studio som säger att den inte hittar dll. Den brukar också hävda att den inte kan skriva till någon minnesadress som verkar viktig. Tyvärr får jag inte upp dessa fel nu så jag kan inte visa.

Av någon anledning så misstänkte jag att det var problem med nätverket (eftersom webservern försöker allokera en port osv) så jag har labbat med NAT/Bridged men det är samma fel. Det enda tillfället då jag fått det att fungera var när jag körde nätverksalternativ "Host-only". Men då kommer jag ju inte åt SQL-servern på nätverket som min app använder sig av. Detta är anledningen till att jag tror att det kanske inte är fel i min windowsinstallation, utan kanske någon konfiguration i vmware.

Jag ska ändå testa att installera om allt idag tänkte jag.

Finns det någon som har någon idé? Eller som kör Visual Studio 2005/2008 och ASP.NET WebApplication-projekt utan problem.