Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan EJ ansluta vissa hemsidor

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har sedan två dagar tillbaka inte kunnat ansluta till ungefär hälften av hemsidorna jag försöker besöka.

Jag möts istället av felmeddelande:
"Safari kan inte öppna sidan.
Safari kunde inte öppna sidan ”x” eftersom servern slutade svara."

Det blir likadant i Firefox men något annorlunda meddelande:
"The connection has timed out"

Bland sidorna som inte fungerar är fritidsresor.se, aos.se, resedagboken.com mm.
Kan inte heller ansluta till MSN (via Adium).

Har Com Hem som leverantör, men har provat med en annan dator på samma sladd och då fungerar det smärtfritt. Nu testar jag att surfa med hjälp av 3:s 3G-abonnemang och då kan jag nå alla sidor som inte fungerar med Com Hem.

Cache och cookies är rensade. Burken körs på Mac os x 10.4.11.

Är det någon som kan knäcka nöten?

Har samma problem som du, fast jag har bara upptäckt en sajt som inte fungerar (Telia levererar). http://www.vladstudio.com. Sajten fungerar utmärkt med andra Internetleverantörer. Konstigt!

Snabeldrake: Den fungerade för mig (med 3:s 3G-dosa). Däremot inte med Com Hem!

Det märkliga är ju att jag kan besöka alla hemsidor utan problem om jag testar med en annan dator på precis samma kabel och router. Alltså måste något fel ligga på denna burk och ha nåt att göra med Com Hem (i och med att det går med 3:s abonnemang).. Humm humm..

Ja, funkar det med en annan dator på samma router/lina så är det något i burken som inte stämmer.

Ungefär den slutsatsen har jag också dragit..

Det har ju fungerat fram tills nu på denna dator så nåt skumt måste ha skett. Nån som har tips på vad jag kan göra? Har kört Xupport och Maintenance och reparerat rättigheter osv.

Jag hade ungefär samma problem. Jag spårade problemet till att jag fick en ny IP-adress av ComHem. Stäng av datorn, gå ut och njut av decembermörkret i minst ett dygn och slå sedan på datorn för att njuta av en ny IP-lease.

Det var så det löste sig för mig.

1
Bevaka tråden