Lägg till skrivare hänger sig!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-12-12 17:00

Har en HP Officejet 7401, All in one ansluten via Airport. Efter att ha installerat Leopard har den inte fungerat.
HIttade en betaversion av nya drivrutiner ( nya skall komma "när som helst" ) hos HP och laddade ner.

Men när jag skall installera så hänger det sig när jag vill lägga till skrivare.
Skrivaren finns att välja i listan och sedan "letar" den efter nya drivrutiner tills jag avslutar
Systeminställningarna.

Det verkar som att den inte hittar drivrutinerna, skall det inte komma upp något felmeddelande i så fall?

Vad kan man göra?

Det är ju en Beta, så i princip vad som helst kan hända...
Jag blir inte förvånad när en beta-drivrutin lägger av, visar fel, bombar, badbollar sig, fryser etc däremot lyfter man på ett ögonbryn när programsnutten gör det som tänkts

Vad kan man göra? Tja, vänta....

• Medlem
  • 2007-12-12 22:19

Jovisst är det en beta. Men vad som bekymrar mig mest är att jag inte får något felmeddelande.

Enligt HP så var det ju "inga problem" från början heller utan allt skulle fungera med Leopard och trots det så kommer det snart nya drivrutiner.

Vänta kan man ju alltid göra men det är omständligt att först behöva föra över alla dokument till en PC för att skriva ut.

1
Bevaka tråden