enklast möjliga multifunktionsskrivare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag är student och jag vill köpa en multifunktionsskrivare som funkar till skolarbeten. M a o vill jag kunna använda den till svartvita utskrifter, scanna och kopiera.

Jag vill att den skall vara så prisvärd som bara är möjligt och gärna också prisvärd gällande bläcket.

Är den en utopi att hitta en sådan skrivare eller är det något proffs på detta eminenta forum som kan komma med några bra råd?

Ursprungligen av dalailama:

Hej!

Jag är student och jag vill köpa en multifunktionsskrivare som funkar till skolarbeten. M a o vill jag kunna använda den till svartvita utskrifter, scanna och kopiera.

Jag vill att den skall vara så prisvärd som bara är möjligt och gärna också prisvärd gällande bläcket.

Är den en utopi att hitta en sådan skrivare eller är det något proffs på detta eminenta forum som kan komma med några bra råd?

Proffs använder inte multifunktionsskrivare.

Ursprungligen av Olav Rust:

Proffs använder inte multifunktionsskrivare.

tack, det var ett konstruktivt inlägg. Bad snarare om en åsikt ifrån någon som hade bra koll på skrivare.

Jag är proffs, och använder multifunktionsskrivare (som komplement visserligen men ändå)

Har du sett Canon Pixma MP610? Den verkar ruskigt kompetent. Har själv MP810 men prisskillnaden talar till 610ans fördel. Vad gäller bläckpatronåtgång och sånt så är du alltid fel ute när det gäller bläckstråleskrivare. Det kan aldrig bli särskilt billigt.

Jag är nöjd med min Brother DCP-115C som jag nu haft i ett halvår.
Har dock inte skrivit ut så jättemycket och originalpatronerna sitter fortfarande i, men jag har då inget att klaga på då jag heller inte var ute efter värsta grejen utan en MFP som klarar av att skriva ut, scanna och kopiera

Plus är att den har separata patroner, och att det ska gå att kopiera utan att datorn är påslagen (aldrig provat detta dock, datorn är ju alltid på!).
Finns även minneskortläsare för bl.a. SD.

Dock är den inkopplad till en PC, så jag vet inte hur den lirar med mac.

Har en Brother DCP-315CN som funkar i nätverket både med PC och Mac utan problem. Inte så dyra patroner, särskilt om man väljer ej original. Ingen superkvalité på färgutskrifterna men vem hade förväntat sig det för 900 kr?
I Macken kör jag Tiger, vet inte hur det är med Leoparden.

1
Bevaka tråden