Stulna PowerMac G5 (071208)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vid ett inbrott på vårt kontor i centrala Stockholm natten mot lördagen den 8 december 2007 försvann följande datorer:

PowerMac G5, 2.3 GHz, 2560MB, 250 GB, CK6190XKVU6
PowerMac G5, 2 GHz, 2560 MB, 160 GB, CK54907XR6U

Tacksam om ni inte handlar med dem. Om ni skulle bli erbjudna att köpa dem meddela gärna mig via PM.

Tack på förhand!

• Medlem
  • 2008-01-23 19:25
Ursprungligen av mail:

Ok thx, cose some guy in Poland offer this computer's for sell on auction portal.
I ask them about serial and find on yours forum so i...
ok im waiting for his contact.

Jag har skickat pm till dig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 19:37

Se till att få fast packet nu :/

Cool, så det finns alltså en poäng med att posta serienummer till stulna maskiner på 99mac!

/M

• Medlem
  • 2008-01-29 23:24

ja, tydligen... Det borde fler göra. Kanske skulle vi till och med ha en tråd/forum bara för stulna serienummer.

Jag har fått kontakt med personen som blivit erbjuden att köpa en av dem. Om jag förstår den knackiga engelskan rätt så har en svensk Apple-återförsäljare tagit dem som inbyte i samband med köp av en ny dator. Jag nystar vidare så får vi se vad det kan ge.

• Medlem
  • 2008-01-30 14:12
Ursprungligen av Hendrix:

Jag har fått kontakt med personen som blivit erbjuden att köpa en av dem. Om jag förstår den knackiga engelskan rätt så har en svensk Apple-återförsäljare tagit dem som inbyte i samband med köp av en ny dator. Jag nystar vidare så får vi se vad det kan ge.

Lagstiftningen är ändrad på området så chansen att få tillbaka den är större nu. "God tro" är inte värt så mycket längre.

Håll oss uppdaterade och hoppas att det löser sig. Har själv blivit av med ett dussin iBooks som dök upp med ryska IP-nummer. Tyvärr så är polisen inte speciellt duktig på att ta hand om sådana här saker (enligt min erfarenhet).

Rätt coolt att Google fungerar så bra

hoppas datorerna kommer till sin rätta och de kriminella bakom galler för att stjäla macar!

1
Bevaka tråden