Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör jag en övergång i Final Cut Express 4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-08 14:29

Jag fattar inget. Kan ngn vänlig själ hjälpa mig att göra övergångar mellan klipp. Framför allt - hur får jag ner till övergången till klippen?

mvh
Alda99

Hej!
Vet inte om 4:an skiljer sig från föregående versioner men då har det bara varit att dra önskad övergång ner till önskad placering mellan två klipp på tidslinjen.

Det funkade också att högerklicka när man stod mellan två klipp och välja add transition. Då fick man den förvalda övergången.

MVH
Anders

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-08 23:28

Hej Anders, tack för svar. Så långt har jag kommit också efter några timmar vid datorn i eftermiddag, problemet är bara att när jag högerklickar som du beskriver det, är det alltid samma övergång som ligger där även att jag har förvalt en annan.
Det verkar lite skakigt programmet tycker jag. Valde att köpa en iMac just för att få en bra videoredigerare, men programmet är Final Cut Express 4 kräver verkligen sin man/kvinna.
Jag bor i Karlstad om det finns fler med liknande problem och som kan tänkasig lite sammarbete.
A99

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-12-08 23:52

Varför inte dra och släpp? Alla jag känner kör med dra och släpp. FCE är inte skakigt - det är det bästa videoredigeringsprogrammet som finns i den prisklassen. Med en iMac och FCE kan man göra fantastiska filmer
Dra och släpp på skarven - kom ihåg att det måste finnas "sladd" i materialet för att det ska gå att göra dissolves eller andra tidsövergångar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-10 17:56

Hej mjg, det precis så jag tänkte när jag investerade i en iMac och FCE. Allt är ok men jag har problem med övergångarna. Kan du förklara närmare vad en sladd är, betyder det att man ska ha lite mer än vad man hade tänkt sig i klippet?
Varför en varg?

1
Bevaka tråden