Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP.. Hämta data från Time Machine!?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-07 12:12

Japp,, då var det dags för en första räddare i nöden fråga.
Min kollega lyckades glömma sin väska innehållandes sin MBP O:-) så vi panik köpte in en iMac tills vi kollat om vi kan få tillbaka datorn på något sätt. Saken är att vi har backup på det mesta plus att vi kör med Time Machine. Min fråga är nu hur och om man kan hämta material från hans MBP Time Machine backup disk till den nya iMacen!? För det kan väl inte vara så att man måste ha en och samma fysika dator för att hämta backup infon, eller!?

Är det någon som vet hur man gör.

/Fredrik

När du installerar om operativsystemet så kan man välja att istället för att importera användare med flyttassistenten och sånt att återställa datorn från en Time Machine Backup. Jag vet inte om det alternativet kommer upp när man startar datorn för första gången, det borde det göra, men det har jag ingen erfarenhet av.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-07 19:16

Fanns en grej i flyttassistansen,, där kunde man välja en timemashine backup, så nu är vår nya iMac vad kollegans förlorade MBP en gång var.

Ett tips, skit i att vara full, med datorn i ryggan, strunta även i att glömma väskan i en svart taxi, så slipper ni sånt här strul.

God helg på er!
Skål!

/Fred

Ursprungligen av Fredric:

Fanns en grej i flyttassistansen,, där kunde man välja en timemashine backup,

Sådana här saker är det jag gillar så mycket med OS X. Någon har faktiskt tänkt på dessa saker, och det blir stora skillnader när man har problem som ovan.

1
Bevaka tråden