Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern FW fryser datorn

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en ny Western Digital My Book Pro Edition II 2TB. Då och då när man hålle rpå och läser saker från disken så verkar det som om den slutar svara och hela datorn slutar svara. Jag kan inte göra något med datorn och det enda som hjälper är att jag stänger av den externa disken manuellt. Då kommer datorn igång igen och fungerar normalt, men såklart med felmeddelandet om att disken kopplats från på ett felaktigt sätt.

Känns ju helt klart som om det är nåt med disken som strular. Kör 10.4.11.

Men jag undrar om det finns andra som har haft liknande problem med externa diskar?

Edit:
Hittade en tråd om detta på Western Digitals support forum, och jag verkar inte vara ensam om problemet och det verkar inte vara bara denna modell som är drabbad.

http://websupport.wdc.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6279

Det lär bli en retur till butiken på den här. Senaste firmware-uppdateringen kom för ett år sen och det verkar stå stilla på den fronten.

Senast redigerat 2007-12-14 15:54

Har fått disken utbytt och nu funkar det fint.

På förra disken uppgraderade jag firmware till den senaste versionen bland det första jag gjorde. Nu kör jag den firmware so den levereras med och det verkar funka fint, så jag tänkte låta bli den nya firmwaren. If it ain't broken, don't fix it

Nu verkar det vara samma problem igen

Jag kopierade över allt från den gamla disken över till den nya i en sekvens, och kört på den i en månad, men nu trilskas den igen.

1
Bevaka tråden