Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag få till det (2 olika typers airport och en massa datorer)?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 09:23

Med risk för att detta startinlägg blir lite grötigt gör jag i alla fall ett försök att få lite svar på några funderingar jag har innan jag börjar bygga ihop allting.

Jag har följande som jag skall koppla ihop.

  • 1 airport Extreme

  • 1 airport Express

  • 1 Macbook

  • 2 Mac mini

  • 2 iphone

  • 1 Playstation 3

  • 2 datorer till

De viktigaste frågorna är:

  1. Jag vill koppla Internet -> airport extreme -> trådlöst till airport express -> Playstation3. Är det möjligt?

  2. Om ettan är möjlig, kan man då fortfarande nyttja airtunes?

  3. Kan flera Macar nyttja airtunes mot samma airport express? Oavsett om det är samtidigt eller en i taget?

Om man kopplar som i punkt 1, hur skall airport express konfigureras då? Jag vill att alla enheter med trådlöst skall använda airport extreme som basstation.

Vidare vill jag att en eller flera skall kunna nyttja airtunes.

Hoppas någon förstod något och kan hjälpa mig lite på traven innan jag skrider till verket.

Tack på förhand,

-Jimmy

  • Medlem
  • Skåne
  • 2007-12-06 09:31

Om du hade tänkt att koppla din PS3 med kabel till din Express så fungerar det inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 09:46

Japp, det var tanken. Typiskt.

Innebär det att man bara använder tp-kontakten på sin Airport Express om man skall använda den som basstation?

-Jimmy

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 10:50

Maso:

Motsäger inte detta det du skriver (Länk till inlägg i annan tråd) eller missförstår jag något?

-Jimmy

1
Bevaka tråden