Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPort Extreme+PC+Extern HD-problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, hoppas jag inte frågar i onödan men jag tycker mig ha sökt i alla trådar...

Har laptopPC med Airport Extreme sedan ett tag, har nu skaffat en Iomega-USB-extern disk som jag tänkte plugga i APE, i min värld skulle det inte vara så svårt, men tydligen.

Jag har formaterat disken som sig bör och PCn funkar den bra med(USB-sladdat), sen pluggar jag i till APE, den hittar den i Airport-verktyg men jag kan inte lista ut hur jag sedan ska komma åt den som en enhet? I Airport-diskagenten i aktivitetsfältet finns enligt den inga diskar knutna till, ibland kan det även bli så att när disken är igång tappar jag uppkopplingen från APE till PCn och Airportverktyget hävdar att bassationen inte går att hitta....

Störande, någon som tror sig veta vad som står på?

Min första tanke är: "Vad har du formaterat den i för filsystem?"
Då du formaterat den via en PC kanske du har formaterat den med NTSC, och då tror jag problem kan uppstå. Mac och NTSC leker inte alltid fint. Så FAT är det att rekommendera skulle jag tro.

Helt rätt som du säger, frågan är bara hur jag ändrar till FAT, i formateringmenyn finns en dropdown men där finns bara valet NTFS... Får forska vidare lite.

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-12-22 16:30
Ursprungligen av johan.t:

Helt rätt som du säger, frågan är bara hur jag ändrar till FAT, i formateringmenyn finns en dropdown men där finns bara valet NTFS... Får forska vidare lite.

Tack för hjälpen!

Även om den teoretiska gränsen för FAT32 är 2TB kan man inte formatera partitioner större än 32 GB på Windows XP (gäller även 2000 och 2003 server)

kikade lite i skrivverktyg.

FAT formatet (fat32) heter MS-DOS filsystem.

Så det inte blir några misförstånd.

1
Bevaka tråden