Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rekommendation på bra 22-23" extern bildskärm?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-05 17:26

Så, vad rekommenderar ni för alternativ till Apple Cinema HD Display 23"? Jag har en sån på jobbet, och ska köpa en bra skärm till hemmet. Kriterierna för mitt val är följande (i prioriteringsordning):

1. Korrekt återge färger utan bandningar, stick eller andra läskiga artefakter
2. Snabbhet (Apple's skärm är ju ganska slö? 10ms)
3. Estetik. Skärmen ska vara så renodlat designad som det går.
4. Pris.

Jag kommer primärt att arbeta med fotografiarbete, grafisk formgivning och sekundärt att jobba i Logic och kanske köra litet CoD när inspirationen tryter. En bra betraktningsvinkel är iofs trevligt men jag kommer kanske inte att jobba sidledes, varvid normala standarder kan accepteras.

Shoot!

Ursprungligen av wobbler:

Så, vad rekommenderar ni för alternativ till Apple Cinema HD Display 23"? Jag har en sån på jobbet, och ska köpa en bra skärm till hemmet. Kriterierna för mitt val är följande (i prioriteringsordning):

1. Korrekt återge färger utan bandningar, stick eller andra läskiga artefakter
2. Snabbhet (Apple's skärm är ju ganska slö? 10ms)
3. Estetik. Skärmen ska vara så renodlat designad som det går.
4. Pris.

Jag kommer primärt att arbeta med fotografiarbete, grafisk formgivning och sekundärt att jobba i Logic och kanske köra litet CoD när inspirationen tryter. En bra betraktningsvinkel är iofs trevligt men jag kommer kanske inte att jobba sidledes, varvid normala standarder kan accepteras.

Shoot!

Det har skrivits en del tidigare, om det kan vara till någon hjälp.
http://www.99.se/bildskaermar-grafikkort/224956-bra-20-skaerm-designmaessigt-passar-till-imac-alu-20-a.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 09:19

Jo, jag läste den tråden men den handlade mest om 20":are och yttre designaspekter (mina kriterier är något skiljda).

Efter att ha googlat så hittade jag t ex Samsung SyncMaster 245B Black (http://www.expert.se/product/product.aspx?identifier=142230). Finns det någon här på forumet som kört den modellen? Jämfört med andra skärmar? Den kostar ju typ hälften så mkt som Cinemaskärmen, så något mer än yttre form måste det väl skilja?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-06 10:19
Ursprungligen av wobbler:

Jo, jag läste den tråden men den handlade mest om 20":are och yttre designaspekter (mina kriterier är något skiljda).

Efter att ha googlat så hittade jag t ex Samsung SyncMaster 245B Black (http://www.expert.se/product/product.aspx?identifier=142230). Finns det någon här på forumet som kört den modellen? Jämfört med andra skärmar? Den kostar ju typ hälften så mkt som Cinemaskärmen, så något mer än yttre form måste det väl skilja?

Min kollega köpte modellen före den där, den är underbar. Både för bilder, film & spel.

1
Bevaka tråden