Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder tokseg efter installation av Leopard

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerade för ett tag sedan Leopard på min iBook G4 1,33/1GB. Sedan installationen har en del saker blivit betydligt segare än tidigare. Bland annat när jag flyttar filer mellan mina datorer. När jag i Finder flyttar eller kopierar en fil från min Mini (Tiger) tar Finder det som finns kvar av processorkraften. Hela datorn blir seg och ofta låser sig Finder helt. Om jag gör det omvända och flyttar/kopierar från min iBook på min Mini går allt utmärkt.

Vet någon vad som kan vara fel?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-04 10:06

När du installerade Leopard, valde du att Uppgradera eller Arkivera & installera eller Ny installation?

Uppgradera.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-04 10:21

Då kan det vara det som är fel. Om du har plats kvar på hårddisken, prova att göra en Arkivera & installera istället.

För mig blev precis tvärtom när jag installerade Leopard genom uppgradering. Det har aldrig gått fortare att flytta och kopiera filer mellan hårddiskar. Så olika det kan slå.

Okej. Hade hoppats att det skulle vara lite enklare, någon inställning eller så. Får väl ta om allt från grunden.

1
Bevaka tråden