Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt fast i detta spel!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-14 12:53

Någon mer än jag som har en hatkärlek till PacMan?
Jag har jobb at göra men är helt fast.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-14 13:55

Om man skall spela sånt så är det bara orginalet som gäller. Hämte hem macmame och orginal pacman istället. När du ändå håller på så kan du ju hämta hem space invaders och lite andra kul spel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-14 16:16

Jag är sugen på "orginal" Tetris. Den svartvita versionen. Har den på min Classic och det är nästan så att jag skulle kunna installera Mac OS 9 på min dator bara för detta spel.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-05-14 18:10

Visst är sådana gamla spel underbara på sitt sätt?Min favorit:Apeiron

Själv tycker jag att det bästa klassiska spelet är Bubble Trubble... en klass för sig!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-14 18:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Lari Kovanen
Om man skall spela sånt så är det bara orginalet som gäller. Hämte hem macmame och orginal pacman istället. När du ändå håller på så kan du ju hämta hem space invaders och lite andra kul spel

Har du ngn koll på om Atari's Gravitar finns att ladda hem och går att köra via en emulator? Skulle gärna lira det igen...

iRobot hade inte heller gjort ont.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-14 22:04

Jag kan en till! Fanns till min storebrors Commendore 128 (hette den så?) Man åkte bil och tävlade och kunde lägga ut oljefläckar och annat elakt. Någon som vet en bra sida för gamla spel och emulatorer. Vet att det finns en men jag komemrinte ihåg vad den heter.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-14 22:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Jag kan en till! Fanns till min storebrors Commendore 128 (hette den så?) Man åkte bil och tävlade och kunde lägga ut oljefläckar och annat elakt. Någon som vet en bra sida för gamla spel och emulatorer. Vet att det finns en men jag komemrinte ihåg vad den heter.

Du menar inte Supercars eller Supercars 2 som fanns till Amiga?
Oj vilka minnen.
http://www.cartwright33.freeserve.co.uk/amiga/supercars2.htm
/Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-15 00:10

Nope. Mer ledtrådar man kunde åka in i en vit bil och man kunde även åka ner i vattnet.

Tillägg: någonting med xxxrider hette det tror jag. Måste få spela detta ikväll!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-15 00:12

Hittar den här sidan men där fanns inget för Commondore.

Det var inte Spy Hunter?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-15 00:25

Acke:

Spyhunter heter spelet och Peter Gunn theme var musiken till det

  • Oregistrerad
  • 2003-05-15 00:26

Anders: SMURF!

  • Medlem
  • Gotland
  • 2003-06-03 13:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Jag är sugen på "orginal" Tetris. Den svartvita versionen. Har den på min Classic och det är nästan så att jag skulle kunna installera Mac OS 9 på min dator bara för detta spel.

Håller med.
Man kommer alltid tillbaka till gammla hederliga TETRIS

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-03 15:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Hittar den här sidan men där fanns inget för Commondore.

Prova den här sidan istället. Spelet du letar efter bör finnas där någonstans...

1
Bevaka tråden