Bug med AFP i 10.5 samt 10.5.1

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Verkar finnas en rätt redig bug i AppleFileServer. AFP-servern lägger helt enkelt ner efter en stunds drift (allt från några tiotals minuter till flera timmar). Man får huppa den så går det att ansluta igen sen. Skrivs rätt mycke om problemet på Apples forum, nån fler här än jag som stött på det?

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1224346&tstart=0

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-12-03 22:39

Jo, det är en fet skandal inom programmerar/IT-världen - och huvuden har garanterat rullat hos Apple. Att Mac ska vara transparent i ett Win-nätverk (hela världen m.a.o.) är strategiskt viktigt för Apple. Och så blev det total soppa av allt. Leopard är en beta - inget snack om saken.

Haha. Total soppa av allt vet jag inte om jag håller med om men helt klart är detta en pinsam bug.

• Medlem
  • International user
  • 2007-12-04 09:00

Innan man hetsar upp sig bör man känna till att Mac OS X Server mer eller mindre är en leksaksprodukt med låg prioritet gällande utveckling. Så har det alltid varit. Det tar månader innan vissa saker fixas. Man får leva med det eller titta på en riktig filserver (Windows).

• Medlem
  • Lund
  • 2007-12-09 11:53
Ursprungligen av Wire:

Innan man hetsar upp sig bör man känna till att Mac OS X Server mer eller mindre är en leksaksprodukt med låg prioritet gällande utveckling. Så har det alltid varit. Det tar månader innan vissa saker fixas. Man får leva med det eller titta på en riktig filserver (Windows).

Surt sa räven?

1
Bevaka tråden