Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gul extern skärm på pb12"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-13 23:08

Finns det något sätt att radera inställningar för externa skärmar? Tidigare idag så fick jag problem med att kolla på film via tv-utkabeln på min lilla 12"pb och det som fixade det var att ställa in maskinen så att den körde PAL (har aldrig behövts förrut).

Nu då jag satte mig vid min stora skärm så är bulden gulaktig så man kan ju misstänka att kabeln gått sönder men då tv-ut stulade så känns det som att det kan vara ett mjukvarufel, kanske.

Skärmen är det inget fel på alls, för jag har testat en annan dator mot den och det funkar bra.

Jag har idag fått tillbaks min 12" från Holland där logikkortet bytts ut eftersom alla externa skärmar jag kopplade in blev gröna. TV-ut funkade inte alls.

Det verkar ju konstigt att något ska ha blivit fel bara sådär med din apparat, min var knas från inköpet. Men du kan ju ha det i åtanke.

Förresten, hur ställer man om PAL/NTSC?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-14 23:03

Jag har ikonen uppe brevid klockan som visar skärmar. Där ändrade jag mellan PAL/NTSC.

Min mac var trasig direkt då jag fick den och logikkortet byttes ut på den med. Jag hade problem med det interna minnet så jag hade den i typ en dag innan jag skickade tillbaka den

Upptäckte också den switchen, fast i systeminställningarna. Tack!

Ah, då kan det ju uteslutats då.

1
Bevaka tråden