Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire i VMware Fusion

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Enköping
  • 2007-11-27 12:06

Jag har problem när jag ansluter min videokamera via firewire och kör Windows XP i min iMac med Vmware Fusion.
Dvs kameran upptäcks inte i Windows, men i OSX fungerar det bra och jag kan t ex importera filmat material från kameran i iMovie.
Om jag däremot startar om datorn med Windows (m h a Bootcamp) är det inga problem.
Nu undrar jag om det är så att Vmware inte "stöder" firewire, eller om jag har missat någon inställning eller så

  • Medlem
  • Enköping
  • 2007-11-28 07:33

Inget stöd för firewire i Wmware Fusion

Jag fick inget svar här, så jag sökte på Vmware och där hittade jag följande svar på en liknande fråga:

"No virtualization product on the market, including Fusion virtualizes an IEEE 1394 (firewire) interface. In some cases, Firewire devices offer both a Firewire and USB interface connector, if you have this option use the USB interface. USB is a virtualized option. If your device is Firewire-only, you can use it in native Boot Camp not in Fusion".

Eftersom jag vill fortsätta att använda Adobe Premiere Elements får jag gilla läget och starta upp i Bootcamp när jag vill tanka in video från kameran (att vara en "switcher" är inte alltid enkelt).

1
Bevaka tråden