Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försäkringar....

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-11-27 10:44

Blev lite inspirerad av tråden om bilförsäkringar här nedanför..

Hur har ni det på försäkringssidan? Har ni det som vi har det - nämligen att försäkringar för hela familjen är en stoooor kostnad varje månad..
Jag gick igenom lite vad vi betalar, nu har jag bara koll på pris/månad. Orkar inte leta på årsavgiften..
Men kolla här:

Villa & Hem. 360:-
Bil 1 hel 450:-
Bil 2 trafik 250:-
Barn 1: 120:-
Barn 2: 100:-
Barn 3: 140:-
Vuxen 1 olycksfall: 230:-
Vuxen 2 olycksfall: 200:-
Vuxen 1 liv: 80:-
vuxen 2 liv: 95:-
Sjukvårsförs. vuxen 1: 150:-

Det är ju för h-e över 2000 i månaden som går åt till försäkringar!! *jösses* Men det känns ändå som att man inte vill kasta bort dom här. Mina föräldrar hade aldrig någon försäkring på oss barn när vi var små. Idag när vi är vuxna har vi svurit x antal gånger över det eftersom vi alla tre är ärrade och trasiga typer som faktiskt hade kunnat få en del plåster på såren från ett förs.bolag. Så jag vill inte att mina barn ska muttra över att jag var dumsnål.
Mina försäkringar vill jag inte heller vara utan. Man vet aldrig hur framtiden ser ut och hur min hälsa ser ut. Nu har jag bra avtal och har en del "trasiga delar" som faktiskt täcks av försäkringen. Liv försäkringarna är också ett måste eftersom vi har dyrt huslån. Nu täcker försäkringsbeloppet halva lånesumman om något händer någon av oss.
Sjukvårdsförsäkringen är en extra trygghet för mig, litar inte längre på den offentliga. Känns skönt att aldrig behöva stå i kö för en nödvändig koll eller operation.

Så, har ni det lika hysteriskt eller är det vi som är onödigt väl-försäkrade????

Har du kollat på www.insplanet.com, där hittar man oftast billigare försäkringar. Bilen kan man kolla direkt på internet, dom andra får du ringa om.

Alla dom försäkringar du har skrivit upp kan du kolla via Insplanet. Meddela hur det gick sen

  • Medlem
  • 2007-12-01 16:47

Har kollat upp alla försäkringar. Nu är det ju så att många försäkringar är låsta.. Alla sjuk/olycksfall är omöjliga att flytta, eller det går ju men vi skulle få sämre villkor.
Bilarna har vi redan billigast möjligt. Blir ändå hysteriska summor.
Det är nog mer mängden som gör det! *s*

1
Bevaka tråden