Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud i interna högtalare, MBP17''

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan inte få något ljud i mina interna högtalare. I ljudinställningarna för ljud in hittas ingen enhet "inbyggda högtalare" som jag antar brukar finnas där. Det lyser ut ur den optiska ljudutgången. Jag har aldrig observerat att det gjort det tidigare. Jag kan få ljud i hörlurar.
Jag har provat lite saker som rekommenderats i andra trådar som t.ex. att hålla in kommando-alt-r-p vid uppstart.

Om någon kan tala om hur felet kan åtgärdas vore jag tacksam.

I en av dem trådarna står att man kan pilla med en tandpetare. Det är en liten grej som fastnat och då får du inget ljud ut. Leta så får du säkert en mer utförligare beskrivning.

Jag tror inte att det är ett mekaniskt fel. När jag försöket höja/sänka volymen så syns en förbjudet-symbol (cirkel med snett streck genom, typ som vägmärket för förbjudet att stanna) samt att stapeln som anger volymen visar maxvolym.

Så är det när man har den optiska kabeln i. Det är max ut som gäller, bara i programmet som typ iTunes eller VLC som du ändrar. Eller för den delen på förstärkaren.

Men jag har ju ingen optisk kabel i. Jag vill lyssna med de inbyggda högtalarna. Det är det som är problemet

Men du har haft någon kabel i innan problemet startade? Eftersom det lyser i hålet så är den aktiv. Sätt i och ta ut kabel några gånger så kanske det slutar lysa och problemet är borta.

Jag hade ett par hörlurar i, men de använde sig av elektronisk överföring av ljudsignaler, inte optisk.
Det tog ungefär 1/5 sekunder innan den optiska överföringen aktiverades från det att man dragit ut hörlurarna. Problemet löste sig om man drog ut hörlurarna och sedan snabbt höjde volymen under de 1/5s som lampan var avstängd.
Tack för hjälpen.

  • Medlem
  • 2007-11-28 00:56

Jag har haft exakt samma problem i min PB. Jag fick lämnat in min dator på lagning. Fick tillbaka den och då fungerade bara ena högtalaren. Fick den inlämnad igen och sen fungerade den. Det är väl tyvärr inget man kan göra själv om man inte är väldigt haj på datorers komponenter, vilket jag inte kan.

1
Bevaka tråden