Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sprakiga hötalare i Boot Camp?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-11-25 09:32

Hej! Har för inte så länge sedan installerat Vista på min iMac 20". Jag installerade Vista 32 bitars för att det är det Boot Camp har drivrutiner för. Men om jag ska spela upp en film eller en låt så sprakar högtalarna, stänger jag av låten/ filmen så slutar dom spraka. I Leopard som jag också kör så låter högtalarna utmärkt! (Jag kör med dom inbyggda högtalarna.) Någon som vet vad feler är eller vad det beror på?

Tack på förhand! O:-)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-26 00:49

För hög volym? Högtalare har en tendens att spraka om volymen är för hög och macarna är inte direkt kända för att ha högtalare som klarar så mycket...
Skulle gissa på att OS X har en inbyggd spärr så att du inte kan höja volymen till absolut max för att undvika sprakandet men att Windows inte har det.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-11-26 08:15

Nej, det är inte att jag har för hög volym i Vista. Även om jag spelar upp musik med bara ett snäpp volym så sprakar det:
Tack ändå

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-26 15:38
Ursprungligen av Andbert:

Nej, det är inte att jag har för hög volym i Vista. Även om jag spelar upp musik med bara ett snäpp volym så sprakar det:
Tack ändå

Har du kollat alla volymkontroller? Ibland sprakar det aven om systemvolymen ar lag men WAV volymen ar pa max. Oppna Start->Kor->sndvol32.exe och kolla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-03 17:44

Jag har samma problem, men däremot upplever jag samma sak intermittent i OS X...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-11-26 08:23

Eftersom det bara sprakar i Vista så är ju problemet helt klart mjukvarurelaterat. Vill inte lägga mer ved på elden men Vista i en Mac när du har världens bästa OS (Leopard) i den?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-11-26 08:56

Jag skulle gissa på att det är drivrutinerna. Har du installerat Appledrivisarna från CDn som Bootcamp skapar? Om du har det så kan det vara så att dom drivisarna inte fungerar så bra på Vista, det är ju så mycket som inte gör det..

1
Bevaka tråden