Pris sista Ibooken?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-11-25 09:17

Vad skulle vara ett rimligt pris på följande begagnade Ibook?

Den sista Ibooken som släpptes, köpt december 2005.
14" 1.42 GHz 512 mb ram.
CD o DVD både läsa och bränna. (Minns inte vad den enheten kallas..)
60 GB hårddisk.

Vet att den har lite ram men jag har aldrig behövt mer än så..
Batteriet är i ok skick. Datorn i övrigt likaså. Den är använd varje dag i två års tid så någon liten repa finns nog i plasten.

Vad tror ni?
Är jag galen om jag begär 4000?

Det är möjligt att du kan få ut det. Men om man ska spekulera så har efterfrågan på PowerPC-baserade Macar minskat så jag tror att det kan vara i överkant. Jag skulle inte räkna med att få ut mer åtminstone.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-25 12:29
Ursprungligen av stiko:

Vad tror ni?
Är jag galen om jag begär 4000?

Jag tycker att det låter mycket, med tanke på att en ny MacBook med dubbelt så mycket minne kostar under 10 papp idag.

Å andra sidan är priserna på t.ex. Blocket sjukt höga. Lyckas verkligen alla sälja sitt skit?

• Medlem
  • 2007-11-25 18:42

Jag resonerar ju på samma sätt som er! 1. Det är en PowerPC 2. En ny macbook är inte dyr.
Fast å andra sidan har man de galna begagnat priserna. Har sålt mina datorer tidigare via blocket och ibland även här på 99mac. Alla har gett mer än vad jag själv någonsin trodde, så ja. Man får det sålt. *s*
Sålde b.la. en Powerbook Pismo (!!) för 5000 innan jag köpte den här Ibooken, det var alltså 2005. Pismon var ju inte direkt ny då om man säger så.
Ska fundera hur jag gör.

• Medlem
  • 2007-11-25 18:47

Kollade just blocket. 14" G4:or ligger ute för runt 4000. Utom två försäljare som glatt tror att dom ska få ut 7000 (!!!!!!!!!) för dom.. Jösses. En av dom var dessutom "bara" på 1.33 GHz. Alltså en betydligt äldre modell än den jag har..
Jösses....

1
Bevaka tråden