Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gillar inte macbook flashfilm?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft min dator några veckor nu och en av få saker som jag stör mig på är att den för ett hemskt oväsen när man kollar på t.ex youtube och liknande. Fläktarna går upp i över 6000.

Ska det vara såhär?

mvh

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-24 18:03

Så här gör Safari helt enkelt. Du kan ju byta browser om du vill.

  • Medlem
  • 2007-11-24 18:21

har precis samma problem med firefox

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-24 18:29

Adobe har gjort Flash dåligt till Mac OS X. Det finns en beta för en version som är betydligt mycket bättre. Själv kommer jag vänta på en skarp version av nya Flash, tror mycket på den.

Kan bero på fler saker men nu verkar det faktiskt som man kan spela flash utan att fläktarna går på högvarv. Antingen är det för att jag nu har den senaste MacBooken, ny hårddisk, eller kanske för att jag installerat den nya HDflash-pluggen.

mvh

  • Medlem
  • 2008-01-17 09:56
Ursprungligen av h.cewers:

Kan bero på fler saker men nu verkar det faktiskt som man kan spela flash utan att fläktarna går på högvarv. Antingen är det för att jag nu har den senaste MacBooken, ny hårddisk, eller kanske för att jag installerat den nya HDflash-pluggen.

mvh

Kör samma rigg som du, förutom ny hårddisk, och senaste Flash-versionen (9,0,115,0) och har allt annat än smidig flashuppspelning. Tar så fruktansvärt mycket cpu och fläktarna varvar upp utav bara satan. Vilken typ av flash menar du? En lätt banner eller en tyngre applikation som ett Flashspel?

Ursprungligen av Mag00:

Kör samma rigg som du, förutom ny hårddisk, och senaste Flash-versionen (9,0,115,0) och har allt annat än smidig flashuppspelning. Tar så fruktansvärt mycket cpu och fläktarna varvar upp utav bara satan. Vilken typ av flash menar du? En lätt banner eller en tyngre applikation som ett Flashspel?

Flashfilm på youtube och liknande.

Ny version av flash? HD-Pluggen? Var?

  • Medlem
  • 2008-01-14 12:54
Ursprungligen av Pantern:

Ny version av flash? HD-Pluggen? Var?

Precis! Var?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-14 15:20
Ursprungligen av Mag00:

Precis! Var?

Just det, var?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-14 16:32

Flash Player med HD

Ursprungligen av foccus:

Just det, var?

Flash Player 9 med H.264 kan ni ladda ner här!

Vad jag kan förstå så är det senaste versionen av Flash Player som har detta inbyggt.

Ni kan läsa mer om Flash Player 9 update 3 här!

1
Bevaka tråden