Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glapp MBP i vänster hörnet på skalet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en MBP som är ett år nu och sen en tid tillbaks har jag märkt att den är lite glapp på ett ställe på skalet. Inge jätte allvarligt med tillräckligt mycket så att jag stör mig på det. Så jag var i kontakt med Apple innan garantin gick ut så datorn var inne på serves. Men där sa dom att det inte går att göra något åt det. Så är det med aluminium det är "levande". Men dom kunde dra åt några skruvar och se om det hjälpte. Vist det hjälpte i 30 min.

Nu till problemet. Det är i vänster hörnet där handen vilar när man skriver på tangentbordet. Det sviktar där och klickar till hela tiden och listen sitter inte lika tätt som på höger sidan.

Har någon av ni andra MBP använder fått liknade fel? Vill veta i fall jag ska gå vidare med eller om jag får leva med det.

Tack på förhand

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-23 23:08

Det där med "aluminium är levande" är ju en riktigt dålig förklaring. Självklart borde du inte ha accepterat ett sådant argument utan krävt att de a) hade försökt att åtgärda det (byta hela skalet) eller b) ge dig en ny dator. Har du AppleCare?

Ursprungligen av hkim:

Det där med "aluminium är levande" är ju en riktigt dålig förklaring. Självklart borde du inte ha accepterat ett sådant argument utan krävt att de a) hade försökt att åtgärda det (byta hela skalet) eller b) ge dig en ny dator. Har du AppleCare?

Jo jag sa det med till dom om att det är levande, vad spelar det för jag har betalat dyra pengar för min Mac och tycker detta är saker som inte borde hända. Sen hur dom vill lösa det är upp till dom. Han tyckte det bästa alternativet var att dra åt skruven i stället för att beställa en reservdel. Men jag är inte helt nöjd med det. Men det fick jag ta med dom jag köpt datorn av. Så det är väl kanske bara att ringa Apple, då jag köpte av dom och jag har AppleCare. Får göra det i nästa vecka och se vad dom säger.

Ursprungligen av SONICdust:

Jo jag sa det med till dom om att det är levande, vad spelar det för jag har betalat dyra pengar för min Mac och tycker detta är saker som inte borde hända. Sen hur dom vill lösa det är upp till dom. Han tyckte det bästa alternativet var att dra åt skruven i stället för att beställa en reservdel. Men jag är inte helt nöjd med det. Men det fick jag ta med dom jag köpt datorn av. Så det är väl kanske bara att ringa Apple, då jag köpte av dom och jag har AppleCare. Får göra det i nästa vecka och se vad dom säger.

Men att dra åt skriven som sitter på vänster sida hjälper inte, det var vad dom gjorde när jag lämna in den på service, det glappa igen efter 30 min. Det är ju lite små surt om det är en sak som man bara ska få acceptera att det är så, eller vad tycker ni andra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-24 18:11
Ursprungligen av SONICdust:

Jo jag sa det med till dom om att det är levande, vad spelar det för jag har betalat dyra pengar för min Mac och tycker detta är saker som inte borde hända. Sen hur dom vill lösa det är upp till dom. Han tyckte det bästa alternativet var att dra åt skruven i stället för att beställa en reservdel. Men jag är inte helt nöjd med det. Men det fick jag ta med dom jag köpt datorn av. Så det är väl kanske bara att ringa Apple, då jag köpte av dom och jag har AppleCare. Får göra det i nästa vecka och se vad dom säger.

Stå på dig! Med AppleCare så bör det inte vara några som helst problem. Om du inte är nöjd med resultatet av reparationen, var specifik och kräv att de ska byta ut skalet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-24 00:18
Ursprungligen av SONICdust:

Hej,

Jag har en MBP som är ett år nu och sen en tid tillbaks har jag märkt att den är lite glapp på ett ställe på skalet. Inge jätte allvarligt med tillräckligt mycket så att jag stör mig på det. Så jag var i kontakt med Apple innan garantin gick ut så datorn var inne på serves. Men där sa dom att det inte går att göra något åt det. Så är det med aluminium det är "levande". Men dom kunde dra åt några skruvar och se om det hjälpte. Vist det hjälpte i 30 min.

Nu till problemet. Det är i vänster hörnet där handen vilar när man skriver på tangentbordet. Det sviktar där och klickar till hela tiden och listen sitter inte lika tätt som på höger sidan.

Har någon av ni andra MBP använder fått liknade fel? Vill veta i fall jag ska gå vidare med eller om jag får leva med det.

Tack på förhand

Det finns en hel del rapporter på nätet om att skalets olika delar inte passar så bra ihop som de kanske borde och det gäler visst både plast- och aluminiummacarna. Tyvärr är det inte så mycket mer än att dra åt respektive lossa på skruvarna som hjälper. Vilket beror på vad anledningen är. Apple har tydligen haft problem med för hårt åtskruvade skruvar på MacBook.

Ska lämna in den i morgon, får se vad dom gör denna gång. Från Apple så tycker dom det var konstigt att dom inte hade bytt ut något redan första gången. Ja ja hoppas det löser sig denna gång...

1
Bevaka tråden