Vad ska man betala?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått möjlighet att köpa en Powermac G4 dual 1,42GHz, ser att den troligen har 4x512MB i minne, 120 GB-disk samt ett Dual-chanell Ultra320 SCSI Host Adapter med PCI-X Support ( ATTO ExpressPCI UL4D-kort), tangentbordvilket skambud ska man ge?

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-11-24 09:38

Beror ju på, behöver du Dual-channel eller är det maskinen du är ute efter? 2-3 tusen kanske. G4 är ju riktigt gammal nu.

1500 spänn kanske.

1500:-? För dual 1,42 och 2 GB minne, nej, skulle inte tro det, snarare det dubbla.

Ursprungligen av Simon Blommegård:

1500:-? För dual 1,42 och 2 GB minne, nej, skulle inte tro det, snarare det dubbla.

Jo, men den ursprungliga frågan var: "Vilket skambud ska man ge?"
Och 1500 är ett skambud...

Med den processorn, och så mycket minne, så tycker jag också att den borde vara värd uppåt det dubbla, kanske 2500-3000.

Hur gammal är den datorn? Det är en vintagemac.

Ursprungligen av tiger leap:

Den är från 2003.

http://www.everymac.com/systems/apple/powermac_g4/stats/powermac_g4_1.42_dp_mdd.html

Ursprungligen av tiger leap:

I januari så blr den 5 år gammal. släpptes januari 2003. Burken har gått i vår ljudbearbetning och tydligen är vi 2-3 personer som nosar efter att få köpa loss den till ett BRA pris, får se OM jag blir den lycklige ägaren. Jag har erbjudit mig att även köpa loss den version av ProTools som kom för något år sedan... förutsatt att priset blir det rätta. Det bli min sambos son som då tar över den, han vill ha en mac, han e dötrött på sin ett år gamla PC... så vill det sig väl så är det en liten värvning

Lite kul, maskiner som står sig g4:or.
Har en Dual 500, köpt för ca. ett år sedan för 1500:-. Står sig bra idag som server, Gigabit-kort, 1 Gb ram, 1,2TB disk.

• Medlem
  • Härnösand
  • 2007-11-26 22:42

3-4 tusen nånting.

dubbel 1,42 GHz 7455:or (2 MB L3-cache/cpu), max minne, FW800, support för HD > 128 GB. 4xAGP

Plats för dubbla brännare.

Vad är det för grafikkort? Är det Radeon 9700 Pro eller GeForce 4 Ti så är detta ett fynd. där 3-4 lakan är ett bra pris.

bland det värsta man kan få tag på i G4-format

3000 kronor plus vad det där extra är värt, för det har jag ingen aning om.
Gammal burk, som andra tidigare nämnt.

1
Bevaka tråden