Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högerklick för att lägga till i iTunes?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja kunna högerklicka på en mapp med mp3or och välja "add to iTunes" eller liknande, går det att fixa på nåt sätt? Som det är nu måste jag plocka fram iTunes från dockan, sen hitta musik-mappen igen, och sen dra mappen till iTunes.

Med windows och winamp kan man ju med högerklick på en mapp eller fil och välja "Enqueue in Winamp", nåt sånt är jag ute efter.

Ursprungligen av daniel-san:

....Som det är nu måste jag plocka fram iTunes från dockan, sen hitta musik-mappen igen, och sen dra mappen till iTunes....

Du kan väl släppa mappen direkt på iTunes-ikonen i dockan? Jag tror inte att du behöver "ta fram iTunes" först.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-21 16:01

Stämmer som Jesper säger...

Tack för tipset. Tror dock jag missade skriva att jag vill kunna lägga till musik i iTunes utan att programmet poppar upp, och utan att musiken jag lyssnar på ändras. Släpper man en mp3-mapp på iTunes dockikon så händer just detta. Kanske går att ändra?

Det bästa vore ju om man kunde få upp "add/enqueue in iTunes" eller liknande när man högerklickade på en mp3-mapp, om det ens är möjligt.

Ursprungligen av daniel-san:

Tack för tipset. Tror dock jag missade skriva...

Tror...? Vet du inte vad du skrev?

Det är bra om man skriver alla förutsättningarna när man ställer en fråga. Då hade vi sluppit lägga tid på att skriva svar som visar sig vara helt onödiga.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är bra om man skriver alla förutsättningarna när man ställer en fråga. Då hade vi sluppit lägga tid på att skriva svar som visar sig vara helt onödiga.

Japp, kan inget annat än att hålla med. Min enda ursäkt är att jag satt på jobbet och hade en väldigt tight tidsram innan min chef skulle dyka upp så hann inte korreläsa mitt inlägg

Du kan mycket enkelt göra ett flöde i Automator som sedan dyker upp vid högerklick (under menyn Mer -> Automator).

1. Starta Automator.
2. Dra in "Add Any File to iTunes".
3. Välj Spara som plug-in till Finder.
4. Det finns inget steg fyra. Du är redan klar.

Ursprungligen av thevil:

Du kan mycket enkelt göra ett flöde i Automator som sedan dyker upp vid högerklick (under menyn Mer -> Automator).

1. Starta Automator.
2. Dra in "Add Any File to iTunes".
3. Välj Spara som plug-in till Finder.
4. Det finns inget steg fyra. Du är redan klar.

Ok, har gjort som du skrev. Funkar bra när jag markerar mp3-filer och kör flödet, men inte med mappar. Enligt Automator ska det funka med mappar och mp3or, missar jag något?

1
Bevaka tråden