Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudboksproblem / Audiobook Builder

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-11-21 00:31

Hej
Jag har börjar kolla på att göra om mina ljudböcker till .m4b i stället för .mp3.
Jag såg att det finns en del diskussioner här om att iPoden plötsligt beter sig konstigt när man har ljudböcker. Min hustru råkade ut (3ggr första dagen) för att iPoden plötsligt började om att spela boken från början.

Jag kör Mac.
Testfilen är gjord men Merger. Många mp3 blir en enda. Jag konverterar till acc i iTunes och ändrar ändelsen från m4a > m4b.
Hustrun kör en iPod Nano G1

Nu funderar jag på att skaffa Audiobook Builder. Har hört gott om det programmet.

Min fråga är om det är någon som har haft problem med bokfiler gjorda med detta program?

Jag har också råkat ut för att ljudböcker startar om sig utan förvarning. Detta verkar hända oberoende om ljudboken är skapad i Audiobook Builder eller hämtad på annat håll. Vet inte vad felet beror på..

Finns det någon struktur som generellt sett är bättre än andra när jag rippar en ljudbok eller lägger upp egna talfiler. Jag vill att den ska fungera i olika typer av Mp3-spelare, i en del telefoner med Mp3-funktion som t.ex. en Nokia ExpressMusic och förstås i iPod.

Jag är nästan novis i ämnet har men har rippat på PC med program som FreeRip 3.00 och skapat egna filer i program som Audacity 1.3 Beta.

Känner någon till en bra guide i ämnet.

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2008-04-06 14:30

Jag kör alla ljudböcker audiobook builder och är mycket nöjd med programmet.
Men som du säjer så händer det att boken efter paus börjar om från början.
Det händer dock bara när jag lyssnat på musik i pausen.
Använder en iPhone 1.1.1

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-04-07 12:07

Jag byggde ett par ljudböcker igår med Audiobook builder, och efter lite tester verkar det som att ingen av de jag byggt kommer ihåg var jag var när jag lyssnat på nåt annat och sedan återgår till den ljudboken.

Jag har skickat ett mail till splasm software och frågat om det är en bug i Audiobook builder eller om det är jag som gjort nåt fel.

Jag har en iPod Classic 80GB

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2008-04-07 15:15

Toppen bra jbygden!
Du kan väl dela med dig av svaret du får av splasm.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-19 21:45

Audiobook builder

Hej.

Jag ser att denna är lite gammal tråd men ville väcka liv i den genom att fråga om det fortfarande är problem med "audiobook builder". Eftersom jag är på gång att köpa en iPod classic 120gb och funderar på att rippa om lite ljudböcker jag har på cd. Tvärr så är ena cd-skivan till "davinci koden" trasig efter att jag lånade ut den till en på jobbet så den har jag i mp3.

Fungerar det nu som det skall eller är det 80sek i sjön?

Hoppas någon har ett bra svar som ser denna tråd annars så kanske jag borde skapa en ny tråd om detta.

1
Bevaka tråden