Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar Apple Wireless Keyboard både i OS X och Win?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-20 17:11

Funderar på att skaffa Appel Wireless Keyboard. Men jag kör ju inte bara OSX utan Windows genom BootCamp för att kunna spela lite oxå. Funkar det att ha samma tgb kopplat till dator i både OSX och XP? Och är den snabb nog för att spelas på?

/Jocke

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-08-11 17:43

Boostar denna tråden lite med en ny följdfråga om det är okej.

Kör själv med apple wireless mouse och keyboard.
Har tyvärr inte fått igång det i windows bootcamp än.
Har gjort som dom skriver på applesupport men mappen som dom hänvisar till på
punkt 11 finns inte i min windowskopia.
dvs denna punkten.

Navigate to
c:/Program Files/Macintosh Drivers for Win XP/BthKicker/

Nån som vet vad man kan göra ?

mvh

Jag kommer inte ens så långt som punkt 11. Jag har inte ens en Program Files på min Win partition.

Jag kan alltså inte aktivera Apple Bluetooth Driver eller vad den hette...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-12 07:58

Om du kör svenskt xp så kolla i 'c:/Program/Macintosh Drivers for Win XP/BthKicker/'

kanske kan funka ?

Den har jag heller inte i Programmappen...

Såg denna tråd och vill hjälpa till med en lösning som har fungerar varje gång:

Använder Mac trådlösa tangentbord http://store.apple.com/se/product/MB167S/A?fnode=MTY1NDA1Mg&mco=MjIzNDczOA

Kör denna till min Imac 24'' i OS X samt i BootCamp med Vista.

1) Installera BootCamp på din dator och när du skapar ett konto, STRUNTA i password eftersom du då får problem med titt tangentbord( går att stäla in senare)
2) När installationen är klar, installera drivrutinerna för Windows från din OS-X skiva ( bör autostarta när du stopar in skivan)
3) NU skall du låta windows uppdate köra för att installera dom senaste uppdateringarna för Windows.
4) Gå in i controllpanelen, välj Classic View och välj Bluetooth Devices. Välj Options, bocka för Allow Bluetooth to find this computer samt Allow Bluetooth devices to connect to this computer.
5) Stäng AV ditt trådlösa tangentbord samt starta om det igen. Du skall nu få en blinkande grön lampa på ditt tangentbord som visar att den söker.
6)Välj nu Devices i din Bluetooth Devices ruta och välj Add. Du skall då få upp ditt trådlösa tangentbord med det namn du skapade i OS-X miljö

Ta sedan ett glas .....

Ps: Kan vara bra att ha tillgång till ett USB tangentbord vilket som helst fungera även PC !!

Hoppas att detta hjälper någon nu....

Tillägg på förra är att det är viktigt att man väljer en nyckel när man parar ihop i Windows. Annars kommer tangentbordet att visas som parat, men däremot inte reagera när du trycker på knapparna.

Jag har nu försökt att göra på både det här viset med att lägga till och para med utan nyckel och sedan med, men jag fick aldrig en chans att trycka in nyckeln på det trådlösa? Kan man ändra det på nåt vis i efterhand?

Mycket tacksam för hjälp!

1
Bevaka tråden