Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amerikansk strömadapter i Sverige

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-11-20 16:21

Jag beställde en mac mini på ebay och räknade med att jag var tvungen att köpa ny strömadapter när den kom hit till Sverige. Detta står på strömadaptern:

Mac mini 110W Power Adapter
Input AC 100-240V~ 50/60Hz 2.5A
Output 18.5V 6.0A

Om jag bara byter kontakten borde den väl fungera även här i Svedala?

Vad står det på era adaptrar?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-20 16:57
Ursprungligen av p2d:

Jag beställde en mac mini på ebay och räknade med att jag var tvungen att köpa ny strömadapter när den kom hit till Sverige. Detta står på strömadaptern:

Mac mini 110W Power Adapter
Input AC 100-240V~ 50/60Hz 2.5A
Output 18.5V 6.0A

Om jag bara byter kontakten borde den väl fungera även här i Svedala?

Vad står det på era adaptrar?

Du måste bara byta ut kontakten så att den passar i svenska strömdosan ska inte kosta mer än en hundring max. Som det står på adaptern så kan den växla mellan 100V och 240V automatiskt.

//Rob

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-11-24 23:47

Jag har med köpt en mini från USA. Använde mig av en strömkabel från strömaggregatet till min PC laptop. Funkar kanon.

På med en svensk stickpropp och kör på. Inga problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-25 21:56

Har Apple worldwide garanti? Dvs om jag köper en MiniMac i staterna och den krånglar här, kan man då lämna in den här på garanti?

Ursprungligen av Empa:

Har Apple worldwide garanti? Dvs om jag köper en MiniMac i staterna och den krånglar här, kan man då lämna in den här på garanti?

Om jag inte är helt felunderrättad så har Apple endast världsgaranti på deras bärbara datorer.

Edit: Jag rättar mig själv. Enligt följande sida så har Apple numera världsgaranti: http://store.apple.com/Catalog/se/Images/worldwidewarranty.html

Ja, det har de.

1
Bevaka tråden