Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En göteborgare med mac!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå,

Nu har jag skrotat runt i kulisserna ett tag och efter att leopard nu kommit så har jag då köpt min första mac. Det blev en macbook, en vit. Ska köpa till mer ram och en skärmkabel, ännu en hårddisk samt tangentbord så kommer den att ersätta min stationära dell.

Jag bor i Göteborg och var jobbar alla i Götet, jo just det. Volvo! Så då gör jag det också. Dock så är jag utbildad till manusförfattare för film och TV, men vissa saker i mitt liv gjorde att det inte var läge att lägga all energi på att frilansa i en bransch som är skapligt konkurrensutsatt.

Nu har jag dock börjat skissa lite och det lutar mot att jag ska börja skriva några saker igen snart. Helt utan press och på spekulation, så det spelar ingen roll var det landar. Mitt material innehåller allt som oftast något av följande. Illuminata, zombies, tidsmaskiner. Överhuvudtaget präglas mycket av sci-fi från min bittra sida, eller konspiration från min paranoida sida. Ibland blir det både och

Mjukvaran som får min mac och ticka är min gamla trotjänare final draft som är ett manusformatteringsprogram, och nu verkar jag ha hittat min onenote ersättare. Den verkar dessutom fylla funktionen ännu bättre, Journler heter det. Ny version på gång som är leopardkompatibel.

I övrigt så är det familjeliv som gäller. Är lite mer än 30 och har nyligen köpt min första spelkonsoll, ett wii.. det är skoj och gäller också. Samlar och ser mycket film, även om jag avser avyttra samlingen snart så gillar jag fortfarande film. Kaffe är också en sak jag uppskattar när det är gjort med någon sorts omsorg. Köper rättvisemärkt när jag kan och har råd, annars ekologiskt när det är möjligt. Har gjort detta långt innan det blev populärt att vara snäll mot andra, naturen och sig själv.

Jon heter jag.

Välkommen!
Känner igen dig från Voodoo Film.
Kul med en manus författare här.
Får jag gissa - du sitter med Final Draft?
Pysslar själv med film & sånt.
Även manus och nyligen fått manus stöd från DFI
Hoppas du kommer trivas här.

oo dom gamla manusdrömmarna kommer upp till liv igen

EDIT nu är jag ju visserligen bara 21 år men ändå

Macen sägs ju vara kreativ

tublenco, faktiskt så skrev jag i första inlägget vilken formateringsprogramvara jag sitter på, och du har rätt!

bisebusen, det är bara att skriva. Förr eller senare blir man klar, för att skriva om igen

/jon

Ah det missade jag. Läste nog för snabbt
Har också fastnat för Final Draft efter ha provat en massa andra genom åren.
Lycka till med dina manus.

1
Bevaka tråden