Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utrymmet försvinner från hårddisken

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

sitter på leopard och uppdaterade till 10.5.1 häromdagen och min mbp har varit konstig sedan dess. den är ovanligt slö och mitt utrymme på startdisken försvinner. eller snarare det pendlar mellan ca 8gb och 2-3kb ledigt och jag får varning om att starskivan är full. 8gb är vad jag egentligen har ledigt just nu.
Omstart och reparera skivbehörigheter har jag gjort. vad kan jag mer försöka göra åt det?

det enda jag har igång är safari, smultron och mamp.

under tiden jag skrev det här pendlade utrymmet från 6gb till 2,9gb.

//
dan

Senast redigerat 2007-11-19 16:27
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-19 17:23

Du råkar inte ha ca 3gb ram? Tänker om det kan vara något med ramminne som sparas ner till HD vid viloläge etc.

nae, har 2gb ram, mbp intel core 2 duo på 2.16... jag håller på o bli galen. blir så jävla arg. tar backup på allt och sen ska jag bestämma mig för att köra tiger igen eller inte. om ingen har nåt bra tips på vad jag kan göra åt det här... på 4min har min hd nu gått från 8gb till 5,9gb ledigt utrymme. sen varnar den om lågt utrymme, jag trycker på ok och den går upp till 8gb igen. och så fortsätter det om och om igen...

tack, läste dom innan idag... har en 120gb med 8gb ledigt. brukar till och från ha betydligt mindre ledigt än så, men det här är första gången jag har varit med om detta... :/

installerade om leopard och har INTE uppdaterat till 10.5.1, än så länge fungerar allt klockrent och Gullan känns betydligt kvickare än innan...

1
Bevaka tråden