Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe Updater suger CPU

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-11-17 19:56

Sitter just nu och uppgraderar Adobe programvara på min MacBook 2,2 C2D 10.5.1 straxt efter att den börjar tankat ner spinner fläkten igång på max, kollar in aktivitetskontrollen och får se detta. Är inte så haj på allt det här men ska det verkligen se ut så här?

Senast redigerat 2007-11-17 20:06

Det är något jag påpekade under betaperioden men aldrig fick något svar på. Det är mycket mystiskt

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-05-07 11:34

Och felet är kvar än. Jag fick döda processen. Den äter minne.

Adobe Updater - say no more

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-05-08 00:35

Det verkar som om den inte klarar av att sitta bakom en proxy och använda sig av systemets proxyinställningar. Samma problem har ju faktiskt Firefox: man måste ställa in något annat än direkt anslutning för att det ska fungera. Safari däremot använder sig av systemets inställingar. Kanske lider Adobe Updater av samma...

  • Medlem
  • 2008-05-08 01:18

Adobe updater, eller de senaste installerarna, är verkligen ett patchwork av konstiga små program som ibland lyckas, ibland inte. Att hantera alla program under ett paraply verkar inte funka riktigt för dem, det vore bättre om varje program uppdaterade sig själv och bara kollade vid uppstart.

Jag har inte haft några större problem, men man märker att det inte är särskilt snyggt gjort.

1
Bevaka tråden