Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox startar inte efter 10.5-installation

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-11-16 19:59

Jag har precis uppgraderat mig från PBG4 till en MBP. Eftersom det tar ganska mycket tid att lägga in allt manuellt så valde jag den enkla vägen och importera allt automatiskt från min gamla kära.
Vad som då tyvärr uppstod var att Firefox och programmet för bankärenden inte ville fungera. Dom stängde ned direkt när jag satte på dem men sedan kom de igång när man bad programmen att starta om igen.
Eftersom jag satt och väntade på Leopard så tänkte jag att jag kunde vänta och se om problemet skulle lösa sig med 10.5.
Leoparden kom och jag gick den lätta vägen och gjorde en enkel uppdatering för att spara tid och arbete precis som i hårdvaruuppdateringen.
Nu vill inte Firefox och Personal inte starta alls på ngt sätt. Har slängt Firefox och försökt att ominstallera men till ingen nytta, slängde även ngn firefox.plist fil för att försök installera på nytt men det funkade inte.
Upptäckte dessutom att det hade dykt upp ett hundratal märkligt namngivna mappar i preferences mappen, (tydligen redan i min PBG4)
Har ingen aning om vad jag ska göra för att komma till rätta med mina problem. Vill inte blåsa allt, är för rädd att förlora en massa info mm.

Tacksam för hjälp
/T

Har du provat slänga alla pluginer till firefox? En vild gissning skulle ju kunna vara att någon av dem är för powerpc och kräver nåt som inte Rosetta-emulatorn klarar av att återskapa på din nya intel-baserade maskin.
Släng ett getöga i /Bibliotek/Internet Plug-ins både i din hemkatalog och i datorns rotkatalog. Kasta (eller flytta åtminstone bort) alla plugins som inte är av typen "insticksfil (universal)", vilket syns genom att markera dem och trycka äpple-i

1
Bevaka tråden