Sälja Powerbook 12" + köpa billig mini??

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Jag har ett dilemma... Har en 12" PB 1,5 GHz som har ett par år på nacken, den har fungerat klockrent och har aldrig strulat osv. Dock vill jag kunna kolla på hd-grejer på tvn vilket inte PBn är så bra på, antingen går den på högvarv med fläkten låtande som en dammsugare, eller så fungerar det inte alls, det är ju ändå bara en G4 vi snackar om. Dessutom har jag redan en bärbar (PC dock) som jag kan använda om det är aktuellt.... Så min tanke var att kunna sälja den lille och skaffa en Mini inkl. trådlöst tangentbord etc att ha som soffdator istället för PBn. Dock har jag ju haft många sköna stunder med min lilla PB så det tar ju emot att sälja den!

I den bästa av världar hade jag skaffat en mediamini till tvn såklart + haft kvar PBn men tyvärr så tillåter inte ekonomin det... Så nu vill jag ha stöd i min försäljning av PBn!! Har hört rykten om att minin är på väg bort också, dessutom är jag bara student i några månader till och vill utnyttja rabatten.... Funderar på att vänta tills efter jul också men då sjunker väl andrahandsvärdet på PBn lite och man vet aldrig vad som händer med Minin som sagt... Hur ska jag göra!!!?!!!?!??!!?!??

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-14 17:54

Andrahandsvärdet på din PB sjunker givetvis, men inte lika snabbt som de nya modellerna. Mervärde enligt mig är att den är sista 12" PB i sin modellserie. Och det kan ju höja värdet på den. Så länge PB:ns hårdvara och skärm är felfri och att den har ett hyfsat batteri, så kan du nog få en bra peng för den, av rätt köpare.

Jag hade försökt att sälja en sådan PB för 6000 kr, kanske en 500-hundring upp eller ner. Men då får där inte vara några fel på den. Speciellt hårdvara och skärm.

Angående köpråd av Mini, så tycker jag att du ska låta behovet styra. Om du behöver en för olika ändamål, som PB:n inte klarar, så tycker jag att du ska köpa en Mini. Och passa på att utnyttja studendrabatten.

Visst det sägs att Minin ska utgå ur sortimentet. Apple uppdatera ju minin inom senaste halvåret, om jag inte minns fel. Jag tror du kommer att ha nytta av den så pass länge att den har gjort vad den ska och kan. Efter det finns säkert något annat, nytt alternativ som du kan ha istället.

1
Bevaka tråden