Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommando-N lägger ner

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mikamar:

Att det finns många som inte ens hört talas om Kommando-N är inte konstigt eftersom vi inte tänkte börja marknadsföra sajten på allvar förrän vi lagt till absoluta nödvändigheter som artikelarkiv och sökfunktion.

Med tanke på att vi hade noll marknadsföring tycker jag att 883 medlemmar på fyra månader var ett strålande facit.

Men men. Dags att gå vidare.

Åja, noll marknadsföring kan du ju inte säga eftersom det togs upp som en av de sista nyheterna på Macnytt innan det stängde.

Jag tycker dock att det är tråkigt att satsningen på Kommando-N inte höll.

Ursprungligen av Wire:

Inte för att jag vill spela Allan, men när jag läste rubriken tänkte jag: vad fan är Kommando-N? Första gången jag hörde ordet. Efter lite skummande i tråden anar jag att det var ett Macforum. Ja, ja...

Namnet var lite kontroversiellt. Jag gillade det aldrig egentligen. Tanken var dock uppstart, the Mac-way, av något nytt förstås.

  • Medlem
  • 2007-11-15 22:30

Menar du "mindre, tajta" eller "mindre tajta"?

Ursprungligen av Baron:

Menar du "mindre, tajta" eller "mindre tajta"?

Ja, det var ju lite dubbeltydigt det var "mindre, tajta" som avsågs.

  • Medlem
  • 2007-11-15 22:35

Jag har just modererat lite:

Tecknet " | "

i forumet iBook & MacBook flyttades till forumet Mac OS X och döptes om till

Hur skriver man "tecknet " | "?

  • Oregistrerad
  • 2007-11-16 05:25

Kommando-N hade kanske kunnat bli bra, men den verkade aldrig lämna alfastadiet. Utseendet såg ut som om någon hade slängt ihop det på en kafferast, nyheterna kunde jag lika gärna läsa på Macfeber och diskussionsforumet hade inte ens en bråkdel av antalet postare som 99mac har. Kanske en ond cirkel - få aktiva ger få nyheter och få forumpostare.

Ursprungligen av Doktor G:

Kommando-N hade kanske kunnat bli bra, men den verkade aldrig lämna alfastadiet. Utseendet såg ut som om någon hade slängt ihop det på en kafferast, nyheterna kunde jag lika gärna läsa på Macfeber och diskussionsforumet hade inte ens en bråkdel av antalet postare som 99mac har. Kanske en ond cirkel - få aktiva ger få nyheter och få forumpostare.

Det är väldigt svårt att stoppa en nedåtgående spiral och spriralen började gå neråt redan när Patric Malm insjuknade för några år sedan.

Med kraftansträngningar lyckades vi emellertid hålla MacNytt flytande ända tills direktivet kom från Helsingborg att Patrics änka ville omvandla MacNytt till en minnsessajt över Patric (något som fortfarande inte har skett).

I all hast fattade vi då beslutet att bygga en ersättare, men sedan tog energin slut. Så att sidan aldrig lämnade alfastadiet stämmer. Trots det hann vi publicera över 600 nyheter på 4,5 månader, vilket är betydligt fler än såväl Macfeber som 99mac mäktat med.

  • Medlem
  • 2007-11-17 12:00

Nu räcker det med onödigt ogina kommentarer och snarstuckenhet.
Ta er samman:
- Ni gamla 99:or kan väl visa er goda sida i stället? Nu blir det en hel del barnsligheter här.
- Ni från kommando+n kan väl känna av läget ute i forumet innan ni börjar gnälla? Det finns många starka personligheter här, och den här tråden är inte direkt representativ för 99.se som helhet.

  • Medlem
  • 2007-11-17 12:20

Äh, kom igen nu...

Alla!

  • Medlem
  • 2007-11-17 19:49

Jag tror att alla viktiga synpunkter har kommit fram.

Skäms på er 99:or som ältar rent dravel till förbannelse, somliga mer än andra, somliga inte alls (som därmed förstås inte ska skämmas).

Och lite mindre ömhudade kan man begära att nya medlemmar är när de kommer och har synpunkter på ett för dem nytt forum.

Stänger här.

*mummel mummel...*

Bevaka tråden