Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starta VMware direkt i unity?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-11 18:49

Hej! har sökt lite, men inte hittat något direkt svar.

Jag har precis installerat VMWare och Windows XP på min leopardmaskin. Jag undrar om man på något sätt kan göra följande:

Lägga Word 2007 som en ikon i dockan och när jag trycker på den ikonen så startas VMWare och drar igång word 2007 i unity direkt uten att resten av windows någonsin visas för mig.

Låter verkligen som att denna möjligheten bör finnas, och säkerligen inte bör vara så svår men jag finner det inte.

Hoppas någon kan hjälpa till

MvH Oskar

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-12 19:35

har löst det och det var precis så enkelt som jag trodde att det skulle vara, bara att klicka behåll i dock när man har word uppe. När jag nu trycker på word så startas VMware och windows så att man knappt märker det och programmet lägger sig precis som alla andra macprogram. Smidigt värre!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-12 19:48

Kör du version 1.1 av Fusion?

Får du ändå upp hela VMware-fönstret när du suspendar windows och medans den startar, innan unity gått igång?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-12 20:54

Jag tror faktiskt att jag kör V1 av Fusion, kan man se det någonstans i programmet om man har uppdaterat eller ej?

Johan S: Ja tyvärr får jag upp det snabbt innan unity går igång, hade varit häftigare om man kunde bli av med det, är lite fult. Dock fungerar det perfekt så jag kan inte gnälla.

Upptäckte dock en bugg precis: om man högerklickar på ett program som körs i VMware:s ikon i dockan och väljer avsluta där så hänger sig VMware,a worddokument i en vad som synes oändlig loop... Fick köra poweroff för att få bort det.

I menyn under VMware kan du kolla, "About VMware"

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-12 21:47

Jo det är 1.0 jag kör, vad är det för skillnad i 1.1?

En sak jag dock undrar över är:

Hur får jag dubbelfingerscrollen på macbookens touchpad att även klara sidledsscrollning i VMware?

edit: Har uppdaterat till 1.1rc nu, måste säga att det fungerar ännu bättre faktiskt, tom snabbare än innan, men dock ingen lösning på sidscrollen.

Senast redigerat 2007-11-12 22:22
1
Bevaka tråden